printlogo


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی شهر قم:
دسته روی در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است/ هزار و 200 هیئت در سامانه بیرق ثبت نام کرده اند
کد خبر: 19892
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه همچنان دسته روی در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است، گفت:از 1700هیئت قم 1200هیئت در سامانه بیرق ثبت نام کرده اند که 85درصد مسائل بهداشتی رعایت شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت اعلام برنامه های ماه محرم که در دفتر این سازمان برگزار شد با اشاره به اینکه مردم همراهی خوبی با اتفاقات و تصمیمات استانی و کشوری داشته اند، اظهار داشت:طبق آمار های اعلام شده 85درصد عزاداری های با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی برگزار شده است.
وی ادامه داد:مردم با حفظ ضوابط عزاداری ها را برگزار کردند و باید گفت که مردم به بهترین وجه مسائل بهداشتی را رعایت کردند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی شهر قم با اشاره به سختی های برگزاری هیئت، افزود: برگزاری هیئت و اقامه عزا برای امام حسین(ع) در شرایط امروز بسیار سخت و دشوار مخصوصا برای هیئت های بزرگ است .
وی بیان داشت:با تمام این سختی ها برای برگزاری هیئت و عزاداری در فضای باز همه مسائل بهداشتی به خوبی رعایت شده است و تمام دستگاه ها، کمیته ها و بخش ها در این راستا همکاری خوبی داشته اند و پای این علم ایستادند.
حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به یکی از اقدامات موثر در این سازمان، گفت: یکی از مراحل مهم برای برگزاری بهتر مراسمات شناسایی و ثبت هیئت ها بود که در این راستا سامانه بیرق راه اندازی شد و همچنین مرکز تماس راه اندازی شد تا شبانه روز فعال باشد.
وی خاطرنشان کرد:همه هیئت ها دعوت شدند تا در زمینه ضوابط و قوانین آموزش ببینند که 1200هیئت در این جلسه حضور داشتند همچنین 800نفر از مداحان استان قم هم در جلسه توجیهی حضور به هم رساندند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه از 1700هیئت استان قم 1200هیئت در سامانه بیرق ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: تاکنون 700هیئت توانسته اند بسته های بهداشتی و ارزاق دریافت کنند.
وی افزود: مرحله بعدی اقدام این سازمان اقناع سازی و اطلاع رسانی بود که در این زمینه پیامک و شبکه های موجود اطلاع رسانی های مدنظر انجام گرفت.
حجت الاسلام عزت زمانی بااشاره به حوزه نظارت، گفت: حوزه نظارت اصلی ترین فعالیت این سازمان است که در این زمینه سامانه مرکز تماس، سامانه پیامک و نرم افزار ساده نظارتی به طور مستمر فعال است.
وی تصریح کرد: در این 5روز هزار بازدید از مراسمات عزاداری انجام گرفته است که در این سامانه ها ثبت و ضبط گردیده و بعد از ثبت مرکز تماس به سرعت با مسئول هیئت در صورت وجود اشکالاتی تماس گرفته و برای رفع اشکالات تلاش شده است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی شهر قم بااشاره به اینکه بسیج در تقویت شبکه نظارت بسیار کمک کرده است، گفت: همه هیئت ها یک رابط سلامت معرفی کرده اند که همه فعال هستند .
وی ادامه داد: نیمه دوم دهه اول محرم به دلیل نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورا بسیار مهم است و باید نظارت ها بیشتر شود.
حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به اینکه تاکنون 80هیئت برای برگزاری مراسم در مدارس اقدام کرده اند، گفت:تلاش کرده ایم هیچ هیئتی به دلیل محدودیت ها تعطیل نشود و امسال عزای امام حسین با شرایط موجود به بهترین شکل با رعایت مسائل بهداشتی در حال برگزاری است.
وی تاکید کرد: برای روزهای تاسوعا و عاشورا دستورالعمل همان است که ابلاغ شده است و به عنوان قانون لازم الاجرا می باشد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه دسته روی همچنان ممنوع است ، گفت: هیئت ها می توانند در فضای باز پیرامون هیئت خود برنامه داشته باشندولی حرکت دسته عزا از یک نقطه به نقطه دیگر برای حفظ سلامتی مردم ممنوع است.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19892