printlogo


مدیر حوزه های علمیه:
حوزه تمدن ساز و انقلابی باید از پیامبر اسلام (ص) الگو بگیرد
کد خبر: 20101
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: اگر ما بخواهیم حوزه علمیه تمدن ساز و در طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم باید از پیامبر (ص) الگو بگیریم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی، شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه فقه و علوم اسلامی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در غرب در هفته اخیر گفت: دنیا باید از بی ادبی و توهین به یک پیامبر الهی خجالت زده و شرمنده باشد و ما اعتقاد داریم قرآن و پیامبر اکرم (ص) پیروز این اتفاقات هستند چراکه برای همه مردم دنیا کتاب آسمانی و پیامبران مقدس هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به آیات و روایات درباره ویژگی‌های پیامبر (ص) گفت: پیامبر اسلام پیامبر رحمت و برکت بوده و بسیاری از مسائل علمی به برکت وجود آن حضرت به روی مردم گشوده شد.

وی در ادامه با اشاره به و از خودگذشتگی های پیامبر اسلام برای ایجاد تمدن اسلامی گفت: اگر ما بخواهیم حوزه علمیه تمدن ساز و در طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم باید از پیامبر (ص) الگو بگیریم.

‌شناسایی ۴۰۰ رشته، گرایش و مقطع حوزوی

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برای نخستین بار درختواره دانشی دروس حوزه در ۱۶ حوزه دانشی تدوین شده است گفت: حدود ۴۰۰ رشته، گرایش و مقطع در این درختواره دانشی شناسایی شده که تاکنون برای ۱۰۰ رشته آن سرفصل نویسی شده است.

وی با اشاره به اینکه دو بخش فقه و فقه و قضا با فعالیت‌های مؤسسه فقه و علوم اسلامی ارتباط دارد گفت: در نیازسنجی‌ها با ۵۰ نهاد مرتبط با نظام ارتباط برقرار شده است تا آن نیازها کشف و استخراج علمی شوند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه راه اندازی دفتر فقه معاصر را از جمله اقدامات در راستای تمدن سازی اسلامی بر شمرد و افزود: هماهنگی مؤسسات و مجموعه‌های فقهی مختلف برای تبادل اطلاعات و هماهنگی و هم افزایی از دیگر این اقدامات در راستای تمدن سازی اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش یکی از مهمترین ضروریات طلاب است از راه اندازی سامانه اینترنتی «جهد» در چند ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: سامانه جهد موتور جستجوی در حوزه موضوعات فقهی و تعدادی دیگر از علوم حوزوی است.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20101