printlogo


تهیه کننده گروه اقتصاد شبکه یک در میزگرد جهش تولید و کار آفرینی:
اجرای نادرست شعارسال باعث بروز مشکل در اقتصاد شده است / رسانه ها نقش محوری و کلیدی در تحقق شعار سال دارند
کد خبر: 20242
تهیه کننده گروه اقتصاد شبکه یک و سه صداو سیما با اشاره به اینکه امروز در برخی سریال ها چهره تولید و تولیدکننده تخریب و ذهنیت مخاطب نسبت به او تغییر می کند، گفت: رسانه ها برای قوی شدن تولید به کمک تولیدکننده و تولید بروند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود آرزومندی در میزگرد جهش تولید و کارآفرینی که در دفتر پایگاه خبری قم فردا برگزار شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرده اند و ما به این هدف با حمایت همه جانبه رسانه ها خواهیم رسید.
وی ادامه داد: این شعار نشان می دهد که ما دنبال رشد معمولی نیستیم بلکه به دنبال جهش در تولید هستیم.
این تولید کننده برنامه های اقتصادی صداو سیما گفت: شعارهایی که سال های گذشته از سوی رهبری اعلام شد همه در راستای اقتصاد است که یکی از دلایل مهم امنیت می باشد.
وی اضافه کرد: امنیت این نیست که فقط مرز ها را حفظ کنیم باید در کشور امنیت شغلی، روانی ، پزشکی و... داشته باشیم که همه این ها به مسئله اقتصاد بر می گردد.
اجرای نادرست شعارسال باعث بروز مشکل در اقتصاد شده است
آرزومندی ابراز داشت: اگر بحث جهش تولید را یک قله در نظر بگیریم پایه های این کوه همان شعارهای است که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند.امروز اگر در مسئله اقتصاد مشکل داریم به دلیل کم و کاستی اجرایی شدن این شعارها است.
وی ادامه داد: برای تحقق شعار جهش تولید باید رسانه ها به کمک تولید و تولیدکننده بشتابند. ماباید نوع نگرش خودمان را نسبت به تولیدکننده تغییر دهیم.
این تولیدکننده برنامه اقتصادی در شبکه یک و سه سیما خاطرنشان شد: تولید اینگونه رخ می دهد که ابتدا باید تولیدکننده ای وجود داشته باشد تا تولید انجام شود و هیچ کشوری نمی تواند دم از استقلال و تمامیت ارزی و صادرات بزند مگر اینکه تولید قوی داشته باشد.
وی اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته تندیس تولید کنندگان را می سازند و در بهترین نقاط شهر نصب می کنند.این عمل خود یک رسانه است.
تخریب چهره تولید و تولیدکننده در فیلم های صداوسیما
آرزومندی بیان داشت:امروز در سینمای ما حال آگاهانه و یا غیرآگاهانه برای این که یک اختلاس گر، دزد و ظالم را در سریال و سینما  معرفی کنند او را کارخانه دار نشان می دهند. این کارخانه دار کیست این همان تولیدکننده است که ما در حال نابود کردن او هستیم.
وی تصریح کرد: ما با این تولیدرسانه ای، ذهنیت مردم را نسبت به تولیدکننده تغییر می دهیم در حالی که واقعیت این نیست. این اولین ضربه ای بود که رسانه ما خواسته و یا ناخواسته به تولید کشور وارد کرد.
هیچ حمایتی از تولید کننده وجود ندارد
این تولیدکننده برنامه صداوسیما با اشاره به اینکه اگر تولیدکننده را بزنیم تولید را از بین برده ایم، گفت: امروز در بحث تولید هیچ حمایتی از تولیدکننده نمی شود و خود او باید به تنهایی با چالش ها و مشکلات بسیار بر سر راه تولید روبرو شود.
وی بیان داشت: امروز با تولیدکنندگان در دستگاه های اجرایی خواسته و یا ناخواسته و یا براساس قوانین نادرستی که مجلس نوشته است برخورد خوبی نمی شود.
آرزومندی با اشاره به راه اندازی شبکه ایران کالا و برخی طرح ، گفت: امروز وقتی تولیدکننده ای در صداوسیما فرصت صحبت پیدا می کند بجای اینکه کالای خود را تبلیغ کند شروع به گفتن دغدغه ها،مشکلات و چالش های پیش روی تولید می کند که بنده به آن بمب تولید یعنی بیمه، مالیات و بانک است می گویم.
وی گفت: این مشکلات مسائلی است که یک تولید کننده را به چالش می کشد، امروز وقتی کسی که می خواهد سراغ تولید برود از طرفی این نوع دغدغه ها را می بیند و از طرفی هم ذهنیت او را تغییر داده ایم دیگر  سراغ تولید نمی رود و بجای تولید سراغ دلال بازی، سفته بازی، خودرو و طلا می رود.
این تولیدکننده صداوسیما ادامه داد: بسیاری از افراد هستند که انگیزه، نیروی جوانی، سرمایه، ایده دارند ولی سراغ تولید نمی روند چرا که هیچ حمایتی نیست.
وی تاکید کرد: با این مسائل نمی توانیم جهش تولید را عملیاتی کنیم و رسانه در کنار اینکه برای تولید قدم هایی برداشته اما ظلم هایی را هم در حق تولید و تولید کننده انجام داده است.
آرزومندی بیان داشت: امروز اگر بخواهیم جهش تولید را اجرایی کنیم باید 4ضلع تولیدکننده، مردم، دولت و رسانه هرکدام کار خود را به درستی انجام دهند.
در سریال ها از کالای ایرانی استفاده کنیم
وی خاطرنشان کرد: امروز باید رسانه کم کاری خود را جبران کنند، وقتی در سریالی یک خانواده خوشبخت را با کالای خارجی نشان می دهیم مردم چگونه از کالای ایرانی استفاده کنند و چگونه انتظار داشته باشیم تا کالای ایرانی بخرند.
آرزومندی ادامه داد: از طرفی وقتی در یک برنامه صداوسیما یک سلبریتی، فوتبالیست، نماینده مجلس و مسئول را می آوریم که ساعت، کفش، لباس  او برندخارجی می باشد و این شخص از مردم می خواهد که کالای ایرانی بخرد قطعا مردم به حرف او گوش نمی دهند.
فرهنگ سازی استفاه از کالای ایرانی از طریق صدا و سیما
وی ابراز داشت: در این نوع تولیدات رسانه دو اشتباه انجام داده است اول اینکه فرهنگ سازی مناسبی انجام نداده است که این سلبریتی ان گونه معاشرت نکند و دوم اینکه این مسائل را نباید منعکس کند. تاثیر رسانه این گونه است که شرکت اسنوا به مرحله تعطیلی رسیده بود که با حضور در برنامه خندوانه امروز دوباره قدرت گرفته و درحال کار کردن است.
این تولیدکننده برنامه های اقتصادی گفت: رسانه در این سال ها اقدامات مناسبی انجام نداده است و البته باید نگاه خود به تولید را تغییر دهیم و باید بگوئیم که تولیدکننده و تولید ارزشمند و مقدس است.
فرهنگ سازی ارزشمند بودن تولید از کودکی
وی ادامه داد: این موضوع را باید از کودکی با فرهنگ سازی مناسب برای فرزندان خودمان شروع کنیم. با این شرایط کشوری قدرتمند در تمام حوزه ها مخصوصا در تولید خواهیم داشت.
آرزومندی با اشاره به اینکه امروز دولت نه تنها حمایت نمی کندبلکه وظایف خود را هم به درستی انجام نمی دهد، گفت:  بزرگترین نعمت امروز ما رهبر معظم انقلاب با رهنمودهایی که می دهد است.
استفاده از منابع داخل و بازار کشورهای همسایه برای تولید

وی تاکید کرد: ما درکشور منابع غنی بسیار داریم، بازارهای مصرف خوبی در همسایه ها وجود دارد و از طرفی نیروی خلاق و جوان درکشور داریم که می توانیم از آن ها به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20242