printlogo


هیچ موکبی در مرزهای خوزستان برپا نمی شود
کد خبر: 20349
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمود موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منضور جلوگیری از گسترش بیماری هیچ موکبی در مرز‌های خوزستان بر پا نمی‌شود.

او  افزود: امسال هیچ کدام از مواکب نه در مرز شلمچه و نه در چذابه مستقر نخواهند شد و به همه‌ گروه ها و افراد خدمت رسان به زائران و موکب داران گفته شده که امسال از برگزاری مواکب خودداری کنند.

موسوی بیان کرد: اربعین امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته، مواکب به اقدامات جایگزین از جمله توسعه زیرساخت‌ها و تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز برای سال‌های آینده می‌پردازند.

او ادامه داد: موکب داران پس از شیوع ویروس کرونا در زمینه تامین بسته‌های بهداشتی نقش داشتند و بیش از ۱۳۰ هزار بسته از ابتدای آغاز کرونا تاکنون میان مردم خوزستان توزیع شد. فراهم کردن بسته‌های سلامتی و معیشتی و بسته‌های مهر اربعین هم در برنامه‌ها قرار دارد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم که به سمت مرز‌ها حرکت ننمایند، زیرا هیچ گونه خدماتی در آنجا ارائه نمی‌شود و زائران نباید خود جوش عمل کنند.

 

دولت عراق امسال ورود زائران عتبات عالیات را از هر کشور خارجی ممنوع کرده است، همچنین بر اساس تدابیر ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی کرونا، عزیمت به کربلا از مرز‌های ایران صورت نمی‌پذیرد.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20349