printlogo


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
ماسک از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند/ افزایش محدودیت ها در پی عدم رعایت مسائل بهداشتی
کد خبر: 20875
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه افزایش محدودیت ها در پی عدم رعایت مسائل بهداشتی، گفت: مردم با زدن ماسک و شستن دست ها به راحتی می توانند از ابتلا به کرونا و حتی آنفولانزا جلوگیری کنند.
محمدرضا قدیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن اشاره به شرایط امروز استان در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر 140بیمار بدحال در بیمارستان ها بستری هستند.
وی ادامه داد: در شرایط امروز با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری گسترش پیدا می کند و بیماران بدحال بیشتر می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه حساسیت مردم نسبت به این بیماری کم شده است، گفت: این عادی انگاری مردم نسبت به بیماری مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز اگر 95درصد مردم ماسک بزنند اصلا نیازی به واکسن نیست و از سویی هم از ابتلا به آنفولانزا هم جلوگیری می کند.
قدیر با اشاره به اینکه زدن ماسک از ابتلا به بیماری جلوگیر می کند، عنوان داشت: متاسفانه هنوز شاهد برگزاری تجمعات در شهر هستیم و عادی انگاری بسیار مشکل ساز است و این رویه منجر به این شده است که ما شاهد از دست دادن عزیزان خود باشیم.
وی اضافه کرد: این عادی انگاری باعث می شود افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای آسیب ببینند و حتی افراد جوان هم بیمار شوند. متاسفانه هر یک نفری که از اعضای یک خانواده فوت می کنند انگار چراغ یک خانه خاموش می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه با رعایت مسائل بهداشتی به حقوق دیگران هم احترام بگذاریم، ابراز داشت: در رعایت پروتکل های بهداشتی کسی نمی تواند بگوید من دل می خواهد رعایت بکنم یا نکنم؛ در بیماری های واگیردار همه موظف هستند رعایت کنند و حتی عدم رعایت مسائل بهداشتی در برخی کشور ها جرم محسوب می شود.
وی تاکید کرد: اگر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داشته باشد نیازمند محدودیت های شدیدتری خواهیم بود. این یک زنگ خطر است و اگر رعایت نشود شاید لازم باشد که شهر هم قرنطینه شود.
قدیر با اشاره به اینکه چندین هفته است در پیک قرار داریم، گفت: اگر مدیریت استان و کادر درمان نبود و نمی توانستیم تخت ها را خوب مدیریت کنیم ما از پیک اول هم بار مراجعه به مراکز درمانی بالاتر می شد.
وی در خاتمه تاکید کرد: این اخطار را می دهم که اگر رعایت لازم صورت نگیرد ممکن است نیاز باشد کل شهر قرنطینه شده و محدودیت‌های بسیار بیشتری اعمال شود.




انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20875