printlogo


معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در گفتگو با قم فردا:
تونل جمهوری 15 درصد پیشرفت داشته است
کد خبر: 20947
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به پیشرفت 15 درصدی تونل جمهوری قم گفت: امیدوار هستیم این پروژه نیمه اول سال آینده بلوار جمهوری را تکمیل و قابل بهره‌برداری شود.
 عباس حلوائی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به اجرای تونل جمهوری حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا یادگار امام(ره) اظهار داشت: این پروژه با نام احداث طول تونل جمهوری تعریف شده است که حدفاصل میدان امام حسین(ع) به سمت یادگار امام در حال اجرا است، طاق میدان امام حسین(ع) در مسیر بلوار نور در حال انجام است.
حلوایی خاطرنشان کرد:  به علت اینکه آهنگ پیشرفت پروژه سریع‌تر انجام شود، هم‌زمان حفاری و احداث شمع‌ها قبل از میدان امام حسین(ع) برای احداث رمپ تونل صورت می‌گیرد، داخل میدان هم شمع گذاری به اتمام رسیده و پس از آن هم احداث تابیه اجرایی می‌شود، احداث دیوارها که مسیر ورودی غرب است انجام شده است.
وی ادامه داد: اجرای این پروژه دوسالانه بود و مبلغ پیمان اولیه ۹۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که در حال حاضر حدوداً این پروژه ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما عمده ترین عملیات سخت این پروژه که احداث سقف و طاق بود اجرا شده آهنگ پیشرفت پروژه افزایش پیدا خواهد کرد البته با توجه به قیمت‌های جدید و تملک ها تا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
 وی گفت: بزرگ‌ترین مشکل در اجرای این پروژه وجود داشت بحث تملک و جابجایی تأسیسات بود، برای جابجایی خط‌های فاضلاب؛ آب ولوله‌های گاز در حال رایزنی با شرکت های زیربنایی هستیم تا هم‌زمان با جابجایی این تأسیسات عملیات را تکمیل کنم امیدوارهستیم این پروژه نیمه اول سال آینده بلوار جمهوری را تکمیل کند و قابل بهره برداری شود که این البته با تأمین اعتبار کافی و روند متوقف شدن افزایش قیمت ها محقق خواهد شد.


انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20947