printlogo


معاون امور بانوان استانداری قم:
حجاب ادله عقلی دارد/ مشکلات بانوان تنها محدود به حجاب نیست
کد خبر: 21343
معاون امور بانوان استانداری قم با اشاره به اینکه حجاب ادله عقلی دارد و با بیان این ادله بسیاری حجاب را خواهند پذیرفت گفت: مباحث در امور بانوان زیاد است که متاسفانه مشکلات را به چند مورد خاص از جمله حجاب محدود کردیم در مسئله زن و خانواده جنبه های ناپیدا نیز باید دیده شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،صدیقه صدیق تقی زاده مدیر کل بانوان و خانواده استانداری قم در جلسه کارگروه بانوان زن و خانواده مجمع نمایندگان استان قم اظهار داشت: اهمیت دادن به خانواده جزو مطالبات اصلی ما است که جای خالی آن را در استان می بینیم مشکلات مباحث در امور بانوان زیاد است که متاسفانه مشکلات را به چند مورد خاص از جمله حجاب محدود کردیم در مسئله زن و خانواده جنبه های ناپیدا نیز باید دیده شود.

 وی اظهار داشت: نمایندگان استان قم از نفوذ و اقتدار در مجلس برخوردار هستند و قانون گذاری وظیفه اصلی مجلس است این قدرت و اقتدار می تواند آورده هایی برای استان در زمینه فرهنگی داشته باشد باید از این ظرفیت برای حل مشکلات بانوان استفاده برد.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری قم تصریح کرد: استان قم بالاترین استان در بحث وجود خیرین است که متاسفانه با این وجود به کار فرهنگی ورود پیدا نمی کنند متاسفانه کار درست و صحیحی برای حل مشکلات بانوان انجام نمی شود و مسئله را به دو سه موضوع محدود کردیم که این باعث ناامیدی و یاس بانوان می‌شود البته عفاف و حجاب یکی از اولویت ها می باشد زیرا حجاب و عفاف نماد دین است اما مشکل این است که این مسئله در حد حرف و شعار باقیمانده و کاری انجام نشده که این مسئله بزرگترین ضربه را به این موضوع زده است.


 وی خاطرنشان کرد: در مسئله حجاب این اعتقاد است که باعث می شود اشخاص به حجاب علاقه مند شوند و آن را رعایت کنند مسئله حجاب را نمی‌توان به طور کامل با قانون نهادینه کرد فقط در جایی که افرادی واقعاً نمی خواهند حجاب قانونی را رعایت کنند با قانون حجاب را رعایت کنند باید از فشار قانون استفاده کرد اما باید دانست تزریق ناامیدی خیلی بد است.

 صدیق  ادامه داد: البته باید این نکته را در نظر داشت که معضل حجاب یک معضل جهانی است مسئله بدحجابی در سطوح مختلف در دنیا افزایش پیدا کرده است در کشور های اروپایی تا ۳۰ سال قبل نوع پوشش ها بسیار پوشیده تر بود جامعه ما نیز متاثر است این مسئله است و با توجه به همه هجمه های فرهنگی که انجام می شود باید گفت مسئله حجاب و عفاف در ایران نسبت به جامعه جهانی بسیار بهتر است.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری قم  با اشاره به افزایش قیمت چادر گفت : متاسفانه قیمت چادر افزایش پیدا کرده می‌تواند ضربه‌ای بزرگ به مسئله حجاب و عفاف در جامعه باشد درخصوص عفاف و حجاب کار باید بنیادین انجام شود هنوز زیرساخت های درست را انجام نداده ایم همین باعث می شود که افراد در بزرگسالی حجاب را رعایت نکنند و این مسئله باعث نگرانی است زیرا نمی‌توان تا زمانی که کار بنیادی انجام نشده افراد را تشویق به عفاف و حجاب کرد .

وی افزود: متاسفانه پایه های دینی بچه ها ضعیف شده است این مسائل متوجه آموزش و پرورش است که این مسئله را در دوران دانش آموزی به خوبی برای بچه‌ها تبیین نکردند که بعدها آثار آن را در جامعه می‌بینیم.

 صدیق عنوان کرد: با توجه به پیشرفت های جامعه امروزی علاوه بر روش های سنتی قدیمی برای تشویق به عفاف و حجاب باید سراغ ابزارهای جدید برویم از جمله استفاده از فضای مجازی تا عفاف و حجاب نهادینه شود حجاب ادله عقلی دارد و باید بر همین اساس حجاب و عفاف نهادینه شود.

دبیر گروه عفاف حجاب استان قم خاطرنشان کرد: انجام کار فرهنگی هزینه بر است و باید برای آن سرمایه گذاری کرد برای این کار باید ارگانهای مختلف فرهنگی شیوه های جدیدی که اثرگذاری بیشتری داشته باشد را با تقسیم کار دین متولیان نظارتی و اجرایی عفاف و حجاب انجام دهند.

 در پایان برای هر چه بهتر برگزار شدن فعالیتهای کارگروه بانوان زن و خانواده مجمع نمایندگان استان قم مصوباتی تصویب شد.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21343