printlogo


حماسه‌ای جاودان از سرباز کوچک امام خمینی(ره)/ حکایت نوجوان سیزده ساله‌ای که رهبر شد
کد خبر: 21368
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شهید محمد حسین فهمیده تنها ۱۳ بهار از زندگی را دید،قهرمان نوجوانی که عزم خود را جزم کرده بود برای نابودی دشمنانی که سرزمین مادری را نشانه گرفته بودند.

محمد حسین متولد اول اردیبهشت ۱۳۴۶ در روستای سراجه قم بود که در سال ۱۳۵۶ با خانواده‌اش به کرج مهاجرت کرد و بیست و پنجم شهریور ماه ۱۳۵۹، یک هفته پیش از آغاز رسمی جنگ، همراه نیروی مقاومت بسیج به جبهه خرمشهر اعزام شد.

محمدحسین فهمیده نوجوانی است که امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب در رابطه با او فرمود: رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم بزرگ‌تر است با نارنجک خود را زیر تانک انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.

فرشته فهمیده، خواهر حسین فهمیده است در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با برادر شهید کوچک‌تر خود گفت: روز اول مهر ۵۹ طبق برنامه هر سال محمد حسین  ما را روانه مدرسه کرد و خودش به بهانه فوتبال از منزل خارج شد؛ آن زمان من کلاس چهارم بودم، محمدحسین فکر می‌کرد به دلیل اینکه پدرم شغل آزاد داشت و نمی‌توانست بر همه کار‌ها نظارت کند می‌گفت در نبود پدر فکر کنید من پدر و بزرگتان هستم، او در تمام کار‌های ما یاری رسان و یاور بود.

او افزود: یکی از مسائل مختلف که محمدحسین به آن دقت فراوان می‌کرد این بود که برای  مادرم  به عنوان بزرگ منزل احترام خاصی  قائل شویم و اجازه ندهیم بیش از حد کار کند، او حتی برای من و خواهرم تقسیم کار کرده بود تا کار‌ها برای مادرم سنگین نباشد.

فرشته فهمیده که خاطرات برادرش در قاب یادگاری هایش نقش بسته در ادامه می گوید: عشق او به رهبری ویژگی شاخصش بود و همیشه می‌گفت که وقتی آقا مسئله‌ای را امر می‌کنند دوست دارم اولین بسیجی باشم که به فرمان ایشان لبیک می‌گویم.

او افزود: با وجود سن کم تمام نوار‌های سخنرانی‌های امام (ره) را به دقت گوش می‌کرد و روی کاغذ می‌نوشت و با تکثیر آن سخنان، آن‌ها را در میان مردم پخش می‌کرد، فضای قم برای فعالیت‌های انقلابی او مساعد بود و با مهاجرت خانواده به کرج به دلیل جو حاکم بر محلات و شهر انجام کار‌های انقلابی بسیار سخت شد اما محمدحسین از هیچ کوششی برای مجاب ساختن هم‌سن و سالانش برای انجام فعالیت‌های انقلابی فروگذار نبود او جسور و بی‌باک بود و به همین خاطر در سن نوجوانی در جریان تسخیر لانه جاسوسی حضور داشت و حتی بر بالای دیوار سفارت آمریکا رفت.

خواهر شهید فهمیده گفت: محمد حسین درسیزده سالگی  به خود نارنجک بست و به زیر تانک دشمن رفت و این اقدام او سبب شد تا دشمن کمی در پیشروی دچار وقفه شود. سپس جسد نیمه‌سوخته‌ او را به ما تحویل دادند که با احترام و شکوه فراوانی چند روز پس از شهادتش در قطعه ۲۴ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

حماسه ای جاودان از سرباز کوچک امام

مادر شهید فهمیده در۱۲ اسفند ماه سال گذشته و پدر این شهید بزرگوار در۱۲ فروردین ماه امسال  به فرزند شهیدشان پیوستند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21368