printlogo


فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب:
کمک‌های مؤمنانه در قم تبدیل به یک فرهنگ شده است
کد خبر: 21864
فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب با اشاره به اینکه کمک‌های مؤمنانه تبدیل به یک فرهنگ شده است گفت: امروز به‌واسطه سالروز شهادت شهید زین‌الدین و به عدد شهدای استان قم ۶۰۰۰ بسته معیشتی به نمایش درآمده اما ۳۰ هزار بسته معیشتی تهیه‌شده که تا ۱۵ روز آینده توزیع خواهد شد.
سردار سید محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام قم در حاشیه برگزاری رزمایش توزیع ۳۰هزار بسته معیشتی به نیت شهدا که پیش ظهر امروز در مصلای قدس قم برگزار شد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: بسیج و سپاه پیشتاز خدمت رسانی به نیازمندان و کسانی که به واسطه کرونا مشکلات معیشتی برایشان پیش آمده و یا قبل از آن جزء بخش نیازمند جامعه بودند است در این مقطع ۳۰ هزار بسته معیشتی هر بسته ای به ارزش ۴۰۰ هزار تومان که با کمک نهادهای متعددی که درگیر موضوع هستند و از همه مهم‌تر خود مردم تهیه شده و بین نیازمندان توزیع خواهد شد .

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا افراد نیازمند شناسایی و محله ها دسته بندی شد مجموعه کل استان قم تقریباً به حدود ۱۱۷ محله تقسیم شده است این سبد کالایی که امروز در مصلا به نمایش درآمده ۵۰ درصد آن توسط مردم تهیه شده است نکته جالب اینکه برخی از این بسته ها توسط مردمی که ساکن محله های کمتر برخوردار هستند تهیه شده است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد دیگر بسته ها توسط نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که در مقطع کرونا بسیار خوب وارد عمل شد و بخشی هم توسط فرمانده کل سپاه تهیه شده است.

 وی تصریح کرد: امروز به واسطه سالروز شهادت شهید زین الدین و به عدد شهدای استان قم ۶۰۰۰ بسته معیشتی به نمایش در آمده اما ۳۰ هزار بسته معیشتی تهیه شده که تا  ۱۵ روز آینده توزیع خواهد شد.

 شاهچراغی ادامه داد: نکته مهم اینکه این اقدام محدود نیست و مرتباً و روزانه و در طول هفته و در خود محله ها بسته معیشتی توزیع می شود، محله ای در قم وجود دارد که ماهانه ۲ هزار سبد کالا از محل تأمین می کند و در محل توزیع می کند کمک‌های مؤمنانه تبدیل به یک فرهنگ شده است که بیانگر ویژگی‌ها و خصایل انسانی و خوب مردم استان قم است.

 فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم عنوان کرد: ان شاالله با این کمک‌های مؤمنانه بخشی از مشکلات افرادی که به واسطه کرونا با مشکلات معیشتی روبرو شده اند برطرف شود.

وی تصریح کرد: این چهارمین مرحله کمک های مؤمنانه است  البته این برنامه‌ها به صورت نمادین است در بین مراحلی که به نمایش درآمده کمک های بسیار بیشتری نیز توسط خود مردم در محلات انجام شده است.


انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21864