printlogo


یادداشت،
آمریکا به دنبال برجام پلاس
کد خبر: 21954
ماه ها قبل از شروع انتخابات آمریکا، مشاوران مشترک بین اوباما و بایدن به برخی موضوعات برگشت به برجام اشاره می کردند و مشخص است که به دنبال برگشت به برجام هستند که باید مسئولین و دولتمردان در این خصوص هوشیار باشند تا کشور دچار برجام دیگری نشود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در ماه های اخیر که روز به روز به انتخابات آمریکا نزدیک می شدیم مشاورانی که در دولت اوباما سمت داشتند و امروز در کنار بایدن قرار دارن به برجام اشاره می کردند. این مشاوران مشترک اوباما و بایدن در سخنرانی های خود برخی نکات در برگشت به برجام  را مطرح کرده بودند.
البته هنوز به صورت رسمی در این خصوص اظهار نظری نشده است و در برخی سخنرانی ها به صورت جزعی و کوتاه به برجام و مسائل مربوط به آن پرداخته شده است و هنوز مشخص نیست که اگر این چنین مسئله ای مطرح شود شرط ها و پیش شرط های امریکا وایران چه خواهد بود؟ آیا برگشت به برجام سودی خواهد داشت و یا نه؟ آیا ایران برگشت به برجام را خواهد پذیرفت یا نه و سوالات بسیار زیاد دیگر.
از طرفی برخی کشورهای اروپایی هم در این خصوص مسائلی را مطرح کرده اند که مشخص است آنها هم موافق برگشت آمریکا به برجام و ادامه آن است.
اما در داخل هم برخی ها با سخنانی طعنه آمیز به آمریکا چراغ سبزی نشان می دهند که اگر شما بخواهید برجامی دیگر را رقم خواهیم زد ولی آن چیزی که کاملا مشخص است و در این سال ها به خوبی از سوی آمریکا نشان داده شده است، این است که بایدن، ترامپ، اوباما و یا هر فرد دیگری که رئیس جمهور آمریکا شود برای ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران خیرخواهی نخواهد کرد و به دنبال براندازی نظام و از بین بردن جمهوری اسلامی ایران در منطقه خواهد بود که اسناد این مسئله به خوبی بعد از انقلاب وجود دارد فقط جمهوری خواه به نوعی و دموکرات هم به نوعی دیگر به دنبال تحقق این مسئله می باشد.
پس مسئولین امر و دولتمردان کشورمان باید در خصوص این موضوع بهترین تصمیم را بگیرند و پیش فرض در ذهن خود این موضوع را داشته باشند که به هیچ وجه نمی توان به آمریکا اعتماد کرد. نباید در این موضوع به گونه ای پیش بروند که بازهم کشور چند سال معطل تصمیمات غلط واشتباه شود.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21954