printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
بسیجیان پیشگامان عرصه سلامت و خدمت رسانی/ افزایش گرایش مردم به بسیج در دوران کرونا+ تصاویر
کد خبر: 21984
خیلی‌ها را به چشم می‌دیدیم که علاوه بر این‌که ذهنیت آن‌ها نسبت به بسیج مثبت شده، خودشان نیز همراه بسیجیان و جهادگران شدند تا درراه مبارزه با کرونا قدمی بردارند، این‌ها صحبت‌های مسئول گروه جهادی ربیون است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیش از 9 ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد در این مدت فعالیت‌های بسیاری در خصوص پیشگیر و کنترل این بیماری صورت گرفته است اما آنچه بیش از همه به فعالیت‌های مردمی رونق بخشید حضور بسیجی‌های جهادگر در همه عرصه‌های مقابله، پیشگیر و کنترل این بیماری بودند.

یکی از این گروه‌های جهادی قرارگاه جهادی "ربیون" هیئت محبین اهل‌بیت (ع) و پایگاه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین(ع) است که از ابتدای شیوع کرونا تا اکنون در میدان مبارزه با کرونا حضور دارد.

  قرارگاه جهادی ربیون در نظر داشت تا طبق سنوات گذشته در نوروز 99 اردوی جهادی خارج از استان برگزار کند که در پی آن سفرهای شناسایی خود را به استان‌های خوزستان ، مرکزی ، لرستان و سیستان و بلوچستان آغاز و شناسایی‌های موردنظر را انجام داد و مقدمات برگزاری اردو در روستاهای به‌شدت محروم بخش دلگان استان سیستان و بلوچستان فراهم شد .



اما به دلیل شرایط پیش‌آمده در کشور و شیوع ویروس منحوس کرونا و همچنین هجمه‌ی روانی دشمنان به استان قم که فتنه‌ای از جانب استکبار جهانی است ، امکان اعزام نیرو به خارج از استان و برگزاری اردو وجود نداشت.

  به همین دلیل این قرارگاه به توفیق الهی با فراخوان جهادگران و جذب کمک‌های مردمی ، از روزهای اولیه شیوع بیماری در عرصه‌ی مقابله با این ویروس فعالیت جهادی خود را در عرصه‌های مختلف آغاز کرد که در اینجا به‌اختصار بیان می‌شود.

از طبخ غذای گرم تا تغسیل اموات کرونا

توزیع 1200 کیلو گوشت مرغ بین 300 خانواده محروم استان قم،  طبخ و توزیع روزانه 2000پرس غذای گرم و توزیع  بین قشر کم برخوردار،توزیع  2500 بسته ارزاق، توزیع 1500 افطاری، ضدعفونی معابر، غسل و کفن اموات کرونایی، توزیع 2هزار کیلو عسل،حضور در غسالخانه بهشت معصومه سلام الله علیها و پس از تأمین کامل نیروی جهادی در استان قم ، اعزام جهادگران به استان البرز و تغسیل و تکفین و اقامه‌ی نماز بر اموات که براثر بیماری کرونا از دنیا رفتند و برگشت پس از راه‌اندازی کامل غسالخانه بهشت علی علیه‌السلام و تأمین نیرو از استان البرز،اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان توسط طلاب جهادگر طی دو روز اول ماه مبارک رمضان در محلات محروم همچنین پخش صوت‌های مذهبی و توزیع هدایای فرهنگی بین کودکان،ضدعفونی معابر ، اماکن و پارک‌های خیابان دور شهر و صفاییِه توسط تیم پیاده و همچنین محلات و خیابان های شهر قائم ، یزدانشهر ، شیخ آباد ، نیروگاه ، زنگارکی و شاه ابراهیم با هدف ضدعفونی محلات آسیب پذیر توسط تیم خودرویی از نیمه ی شب تا صبح  تنها بخشی از فعالیت بسیجیان جهادگر ربیون است.



حمیدرضا طلوعی مسئول قرارگاه جهادی "ربیون" هیئت محبین اهل بیت (ع) و پایگاه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین(ع) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت عظیمی که در بسیج وجود دارد و اقشار مختلف را در خودش جای داده است قاعدتاً در بحران های کشور از جمله حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و مسائلی مانند کرونا یک که بحران بین المللی است نقش بسیار پررنگ و سازنده دارد.


 وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور اقشار مختلف مردمی در بسیج نشان دهنده این است که بسیج در بحران های سخت به داد کشور رسیده است و در کنار مسئولین توانسته نقش مهمی را ایفا کند در اینجا مهم روحیه بسیجی است که اگر این روحیه در وجود مدیری که در جایی از کشور مسئولیتی دارد وجود داشت مفید خواهد بود اما  اگر روحیه بسیجی و جهادی نداشته باشد کارایی را که باید از خودش نشان دهد نخواهد داشت.

طلوعی افزود: روحیه بسیجی و روحیه جهادی است که به گفته رهبر معظم انقلاب گره گشای مشکلات امروز کشور است بسیج نشان داده است که با اشاره فرمانده خود،رهبر معظم انقلاب در حوادث مختلف و بحران های مختلف که در این چهل ساله از عمر انقلاب مواجه بوده به کمک مردم آمده است.



 مسئول گروه جهادی ربیون تأکید کرد: تعدادی از جهادگران بسیجی در طول کرونا در بیمارستان ها نیز حضور داشتند شاید در این چهل سال طول انقلاب اسلامی اقشار مختلفی از مردم نسبت به بسیج و نظام ذهنیت منفی به خاطر رفتار برخی از مسئولین ایجاد شده بود اما در این دوران با مشاهده فعالیت بسیجیان و کمک‌های مؤمنانه که انجام دادند و با حضور جدی بسیجیان و جهادگران در عرصه مقابله با کرونا مواجه شدند ذهنیت مثبت پیدا کردند.

وی بیان داشت: خیلی ها را به چشم می دیدیم که علاوه بر این که ذهنیت آن‌ها نسبت به بسیج مثبت شده، خودشان نیز همراه بسیجیان و جهادگران شدند تا در این راه قدمی بردارند.



طلوعی عنوان کرد: یقیناً کرونا مانند سیل و زلزله  سال‌های گذشته نقاط مثبتی دارد که مردم کل کشور به این رسیدند که روحیه بسیجی و جهادی که در مسلمان‌های ایران وجود دارد می‌تواند الگوی باشد برای صدور به کل دنیا که از این طریق انقلاب اسلامی نیز صادر خواهد شد که تا اکنون نیز این اتفاق رخ داده است.

 مسئول گروه جهادی ربیون افزود: مجامع جهانی نیز به این مسئله اذعان داشتند که روحیه مردمی و بسیجی ملت ایران و همدلی که در ایران که به واسطه انقلاب اسلامی به وجود آمده باعث شده است که از بحران‌ها به راحتی عبور کرده و بحران‌ها را تبدیل به فرصت کنند.



انتهای پیام/170
محسن خداپرست

لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21984