printlogo


نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:
سبک زندگی حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای جامعه امروز است/جایگاه والا و خاص حضرت معصومه(س)
کد خبر: 22058
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: جامعه امروز ما به شدت نیازمند اصلاح سبک زندگی است و این در حالی است که مذهب تشیع بهترین اسوه‌های فردی و اجتماعی را معرفی می‌کند که یکی از این اسوه ها حضرت معصومه(س) است که می تواند بهترین الگو برای جامعه امروز باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت وفات و به تعبیری شهادت حضرت معصومه(س) به بایستگی های مطالعه زندگانی حضرت معصومه علیها السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حیات با برکت حضرت معصومه علیها السلام تشکیل شده از زوایای مختلفی در جهات عبودیت و بندگی خداوند متعال، اطاعت از ائمه معصومین علیهم السلام و مقاطع حساس و مهمی است.
وی ادامه داد: شناخت این مقاطع و نحوه مواجهه‌ی آن حضرت با آنها، الگویی عملی را برای همگان ایجاد می‌کند. رفتار حضرت معصومه سلام الله علیها در زمان حیات امام موسی‌بن‌جعفر علیهما السلام و سپس شهادت آن حضرت،‌ دوران امامت و حضور امام رضا علیه السلام در مدینه و پس از هجرت اجباری امام رضا علیه السلام به خراسان و تصمیم حضرت معصومه علیهاالسلام برای سفر به خراسان، مقاطع مهمی است.
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان داشت: آشنایان با تاریخ اسلام، نقش مؤثر حضرت معصومه سلام علیها در دوران نفاق و خفقان خلفای جور عباسی را بهتر و بیشتر درک می‌کنند، از این‌‌رو یکی از کارهای شایسته، مطالعه زندگی فردی و اجتماعی حضرت معصومه سلام الله علیها می‌باشد.
وی در ادامه با اشاره به القاب و صفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه اضافه کرد: اهمیت توجه به القاب و صفات اشخاص در این است که تا آنها رفتارشان مطابق و دارای آن ویژگی‌ها نباشد، به آن صفات و لقب‌ها شناخته نمی‌شوند، این مهم درباره تمام معصومین علیهم السلام صادق است.
حجت الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه سلام علیها دارای  ویژگی‌های ممتاز هستند که القابشان با همین ویژگی‌های ممتاز توسط معصومین علیهم السلام بیان شده است. معصومه، طاهره، حمیده، رشیده که در روایات و زیارتنامه‌های آن حضرت وارد شده.
وی تاکید کرد: این خود درس بزرگی است که انسان صفات عالیه را در خود ایجاد و رشد دهد و در کسب صفات حسنه کوشا باشد که مجموع این صفات با عنوان «خودسازی» شناخته می‌شود.
این استاد حوزه با اشاره به مسئله کسب معرفت در بارگاه حضرت معصومه(س) گفت: زیارتنامه‌ی پرمعنا و کم‌نظیری که از امام رضا علیه السلام، نقل است بقدری جامع است که جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها را در ابعاد مختلف نشان می‌دهد که البته فهم دقیق این جایگاه و شخصیت، نیازمند معرفت بالا و درک جایگاه اهلبیت نبی اکرم صلوات و سلامه علیهم دارد.
وی اضافه کرد: محورها و فرازهای زیارتنامه حضرت معصومه(س) به گونه‌ای است که زیارت آن حضرت، زیارت همه انبیای اولوالعزم و زیارت چهارده معصوم علیهم السلام می‌باشد.
حجت الاسلام بنیادی با اشاره به زیارت با معرفت به معنای اقتدای عملی به سیره حضرت معصومه(س) تصریح کرد: بهترین وجه زیارت معصومین و خاندان نبوت علیهم السلام، کسب معرفت و شناخت جهت زندگی است که به نوعی جهان‌بینی توحیدی را در تفکر انسان‌ها و جوامع قوی نماید و دیگر اینکه الگو و سبک زندگی آن انوار الهی را در رفتار خود پیاده کند.
وی اضافه کرد: جامعه امروز ما به شدت نیازمند اصلاح سبک زندگی است و این در حالی است که مذهب تشیع بهترین اسوه‌های فردی و اجتماعی را معرفی می‌کند.
سبک زندگی حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای جامعه امروز است
عضو جامعه مدرسین در ادامه افزود: این نکته بسیار مهمی است که مقام والای حضرت معصومه سلام الله علیها بقدری کامل است که نزد خداوند متعال به درجه‌ی بالایی از شأن و قُرب می‌رسد که مقام شفاعت به آن حضرت عطاء می‌شود: «یَا فَاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْن» یا پدر بزرگوارشان، امام موسی بن جعفر علیهما السلام درباره ایشان می‌فرماید: «فداهاابوها» و تعابیر ژرف دیگری که امامان معصوم علیهم السلام درباره ایشان دارند و همچنین جایگاه خاص و ممتاز آن حضرت در میان محبین اهلبیت علیهم السلام.
وی گفت: همه‌ی اینها نشان‌دهنده آن است که تمسک به سیره و سبک زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها در تمام دوران علاوه بر ایجاد سبک و منطق زندگی، انسان را به درجات عالیه‌ی معنوی و فوز و رستگاری می‌رساند.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/22058