printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
خیانتی با عنوان لاکچری
کد خبر: 22141
والدینی هستند که حاضرند میلیون ها تومان هزینه کنند تا فرزندشان در تاریخ 9/9/99 در زمان 9:9 به دنیا بیایید اما این سوال وجود دارد که به چه قیمتی حاضر به این کار هستند و آیا این تاریخ رند در آینده فرزند تاثیر خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امروز 9/9/99 است. تاریخی لاکچری و خواستنی؛ امروز خیلی از خانواده ها خواسته و یا ناخواسته و یا بالاجبار اقدام به تولد فرزند خود در این تاریخ می کنند.
امروز زایشگاه ها صف بسیار پرترافیکی دارند. چه خانواده هایی که دوست دارند فرزندشان دراین تاریخ زیبا و لاکچری که هیچ تاثیری در آینده کودک ندارد به دنیا بیایید. اما این سوال اینجا پیش می آید که آیا این اقدام لطفی در حق فرزند است و یا خیانت؟ آیا بالاجبار به دنیا آوردن فرزند در این تاریخ در سرونوشت او تاثیری خواهد داشت؟
البته در این تاریخ ها ازدواج، عقد که ضرری برای طرفین ندارد اگر رخ دهد زیباست و همیشه در یاد هر فردی می ماند اما برای به دنیا آوردن فرزندی که هنوز زمان متولد شدن آن فرا نرسیده است حتما سود که ندارد ضرر هم دارد.
این اتفاق برای بچه‌ای که امروز به دنیا می‌آید و قرار است ۲۰ سال آینده تولد ۲۰ سالگیش را بگیرید هم می‌افتند، چرا که او قطعا در ۲۰ سالگی دغدغه‌هایی در زندگی‌اش دارد که هر روز صبح به بهانه آن‌ها چشم باز می‌کند و عملا برایش مهم نیست بیست سال گذشته زمانی که تقویم ۹۹/۹/۹ را نشان میداد او چشم به این دنیای عجیب کنونی باز کرده است. این مسئله آنقدر برای برخی از والدین به یک موضوع حیاتی تبدیل شد که ظرفیت‌های بیمارستان‌ها برای زایمان در روز‌های کرونایی تمام شد و سازمان ثبت احوال کشور دست به اقدام جالبی زد.
سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سازمان ثبت احوال کشور محدودیتی برای ثبت این وقایع ندارد، لذا اگر فردی در تاریخ پنجم و یا ششم آذر به دنیا بیاید می‌تواند به سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کند و در نهم آذر ماه با تاریخ صدور ۹۹.۹.۹ شناسنامه دریافت کند.
اما واقعا چرا برخی خانواده ها چنین تفکراتی دارند که حاضرند با جان فرزند خود بازی کنند. از همین رو مرجان کربلایی روانشناس با بیان اینکه البته دستکاری در تاریخ زایمان‌ها فقط مختص تاریخ تولد رند نیست، گفت: برخی از افراد خواستار این هستند که فرزندشان تاریخ تولد یکسانی با پدر، مادر یا با سالروز ازدواج شان داشته باشند و بعضی از افراد هم فکر می‌کنند که تولد فرزندشان در نیمه اول سال می‌تواند آن‌ها را به لحاظ تحصیلی جلوتر بیندازد که این واقعیت تبدیل به یک تراژدی و فاجعه انسانی-اجتماعی خواهد شد.
کربلایی گفت: از عوارض زایمان زودرس می‌توان به: زردی، مشکلات گوارشی و کولیک‌های نوزادی و افت قند خون در نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا می‌آیند اشاره کرد.
او با بیان اینکه نکته قابل توجه این است که افت قند خون می‌تواند منجر به بروز تشنج نوزادی شود که عوارض دراز مدت مغزی را با خود به همراه می‌آورد، ادامه داد: این اتفاق همچنین باعث افزایش میزان بستری نوزادان در بخش Nlcu و حتی مرگ آن‌ها خواهد شد.
در هر صورت این عمل به ظاهر خوب در اینده می تواند اقدامات ناگواری برای فرزند داشته باشد که به نوعی دامن خود والدین را هم می گیرد، والدینی که برای عکس گرفتن و یا پز دادن تاریخ خاص تولید فرزندشان این گونه مسائل را رقم می زنند.

حسن حیدری
انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/22141