printlogo


دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان قم:
آموزش سواد رسانه ای لازمه جلوگیری از آسیب های فضای مجازی است
کد خبر: 22568
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به اینکه هدف اصلی نسرا، افزایش درک درست و کامل و صحیح مردم از رسانه ها است تا دچارفقر سواد رسانه ای نشوند ، گفت: آموزش سواد رسانه ای لازمه جلوگیری از آسیب های فضای مجازی است.
امیر نوروزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به کارکردهای متنوع  و رشد روز افزون تاثیرات رسانه در زندگی استفاده کنندگان و کاربران فضای مجازی، اظهار داشت: جهت استفاده موثر از مزایا و منافع آن و حفظ جامعه از آثار مخرب و آسیب های بالقوه موجود، نیازمند آموزش های عمومی و تخصصی  در راستای  افزایش سطح سواد رسانه ای عموم  جامعه هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به عدم آموزش های وسیع در سطح جامعه و نیاز مردم به یادگیری و شناخت رسانه،  سازمان فضای مجازی بسیج  جهت ارتقاء سطح سواد رسانه ای، نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی( نسرا) را تشکیل داده است که حاصل آن یادگیری نحوه تعامل و استفاده صحیح و کامل از رسانه است.
دبیر نسرای استان قم با اشاره به هدف این مجموعه، گفت: هدف اصلی نسرا، افزایش درک درست و کامل و صحیح مردم از رسانه ها است تا دچارفقر سواد رسانه ای نشوند  واز آنها برای حفظ منافع جامعه و خود استفاده نمایند.
وی اضافه کرد: همه افراد جامعه با توجه به پیشرفت های روز افزون با رسانه مواجه هستند و خواسته و یا ناخواسته از آن تاثیر می گیرند. نسرا با آموزش سواد فضای مجازی  از قبیل مبانی کلی سواد رسانه، فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی، آداب مصرف رسانه‌ای و تبلیغ در فضای مجازی، تفکر انتقادی و نقش خانواده در فضای مجازی  به مردم، بصیرت آنها را در مواجه با پیام های منتشر شده در این بستر را بالا می برد.
نوروزی در ادامه افزود: آموزش های نسرا فقط به سواد فضای مجازی محدود نمی شود و کلاسها و دوره های تخصصی از قبیل  نرم افزارهای گرافیکی، نویسندگی ،  خبرنگاری، عکاسی، اپلیکیشن های موبایلی و غیره را هم شامل می شود که بعد از پایان دوره گواهینامه آموزشی از سازمان فضای مجازی بسیج دریافت خواهند کرده اند.
وی تصریح کرد:  بسیج به عنوان تشکیلاتی موثر در جریان سازی های عمومی و مردمی، با بهره گیری از ظرفیت های موجود این توانایی را دارد که با همت بسیجیان «نهضت سواد رسانه ای» تمامی اقشار جامعه از جمله  ادارات و سازمان ها مخصوصا دانش آموزان و دانشجویان که بیش از پیش با رسانه ها مواجه هستند را آموزش دهد.
دبیر نسرای استان قم خاطرنشان کرد: نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی دو نگاه افراطی اعتماد کامل به رسانه و هراس از رسانه را مردود می داند و معتقد است که حتما باید از رسانه استفاده بهینه کرد، اما مخاطرات آن را نیز باید بشناسیم و خود و جامعه را با آموزش های بهینه و به موقع  در برابر آن آماده سازد.
وی عنوان داشت: کلاس ها به  دو صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد که  به دلیل گسترش ویروس کرونا  مرکز فضای مجازی از ظرفیت آموزش از راه دور استفاده کرده و آموزش ها و کلاس های خود را در بستر اینترنت و شبکه های مجازی به صورت غیر حضوری (آنلاین و آفلاین ) ارائه می نماید.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/22568