printlogo


قم فردا گزارش می دهد؛
خارج شدن بیمارستان کامکار از پذیرش بیماران کرونایی بعد از 311 روز/ تداوم وضعیت موجود با همکاری مردم
کد خبر: 22899
بعد از گذشت 311 روز از امروز بیماران کرونایی دیگر در بیمارستان کامکار بستری نمی‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،به جرات می‌توان گفت که بیماری کرونا در یک سال گذشته یکی از اصلی‌ترین اخباری بوده است که مردم جهان آن را دنبال کرده‌اند، بیماری که کل جهان را درگیر کرده و موجب مرگ هزاران نفر شده است.
در این میان جمهوری اسلامی ایران نیز از این ویروس کشنده و مرگ‌بار در امان نبوده و در طی ماه‌های گذشته تمامی همت مسئولان بر غلبه به این بیماری و جلوگیری از گسترش آن معطوف شده است.
پزشکان استان قم یکی از اولین پزشکانی بودند که به وجود ویروس کرونا در کشورمان پی بردند و با شهامت نیز آن را اعلام کردند.
علاوه بر این بیمارستان‌های شهر قم نیز به‌مانند سایر کلان شهرهای کشور باتوجه‌به جمعیت نسبت بالا،  میزبان بیماران کرونایی بودند که در این میان بیمارستان کامکار یکی از این بیمارستان‌هایی بود که کارکنان آن در خط اول مبارزه با این بیماری قرار داشتند که امروز بعد از 311 دیگر پذیرش بیمار کرونایی نخواهند داشت و به حالت عادی خود برمی‌گردد.
بازگشت قم به وضعیت زرد کرونایی
محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به بازگشت قم به وضعیت زرد کرونایی و کاهش مبتلایان به کووید 19 ، اظهار داشت: از روز شنبه ششم دی‌ماه جاری، بیماران کرونایی دیگر در بیمارستان کامکار بستری نمی‌شوند.


وی ادامه داد: در جلسه ستاد کرونا مقرر شد تا بیمارستان کامکار قم فعلاً بستری جدید بیمار کرونایی نداشته باشد و بعد از ۳۱۱ روز کم‌کم به حالت عادی برگردد.

قدیر افزود: بیماران کرونایی در بیمارستان تازه‌تأسیس امیرالمؤمنین (ع) بستری خواهند شد، ضمن اینکه پذیرش اولیه بیماران کرونایی در تمامی بیمارستان‌های قم امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۲۸ تن از آنها وخیم است.

همه چیز بستگی به مردم دارد

حسن محمدی مطلع کارشناس ارشد بهداشت نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بازگشت به وضعیت زرد یا سفید به معنی پایان کرونا نیست.
وی ادامه داد: در واقع این وضعیت ناپایدار است و هر لحظه احتمال دارد به وضعیت بدتری ورود پیدا کنیم به‌عبارت‌دیگر وضعیت این بیماری را مردم مشخص می‌کنند.
محمدی تصریح کرد: مردم اگر اصول بهداشتی را رعایت کنند شاهد ادامه‌دار بودن این وضعیت خواهیم بود در غیر این صورت‌باز هم شاهد افزایش بیماران کرونایی در کشور خواهیم بود.



انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/22899