printlogo


حاجی دلیگانی در گفتگو با قم فردا:
ایجاد بانک ملی اطلاعات و بستر مناسب در فضای مجازی باید اجرایی شود
کد خبر: 2306
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به وضعیت کنونی فضای مجازی در کشور، گفت: ایجاد بانک ملی اطلاعات و بستر الکترونیکی مناسب برای رده های سنی باید اجرایی شود.
حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با بیان این که دولت باید به وظیفه قانونی خود در زمینه فضای مجازی عمل کند، اظهار داشت: وزارت ارتباطات باید بانک ملی اطلاعات و بستر الکترونیکی برای طبقات مختلف سنی را ایجاد کند چرا که این ریشه کار است و در کل دنیا هم همین طور است.
وی ادامه داد: باید گروه های مختلف در رده های سنی دسترسی تعریف شده ای به  فضای مجازی داشته باشند و دسترسی ها کنترل شده باشد.
حاجی دلیگانی با انتقاد از انتشار برخی تصاویر و فیلم ها در فضای مجازی، تاکید کرد: انتشار این تصاویر یا فیلم ها شرایطی را ایجاد می کند که در واقع اشاعه یک مسائلی است که از لحاظ انسانی و اسلامی نبایستی رخ بدهد و آبروی افراد را در معرض ریشخند قرار می دهد.
وی افزود: باید اعطای مجوز به مدیران شبکه ها از طریق وزارت ارتباطات دنبال شود و در وقوع خطا برخورد مناسب صورت بگیرد و از سوی دیگر دادستانی نیز در مقام مدعی العموم وارد شود.
حاجی دلیگانی تصریح کرد: البته شفاف سازی در فضای مجازی خوب است یعنی هر چقدر آزادی اطلاعات باشد برای جلوگیری از سوء استفاده ها و رانت ها مناسب و مفید است و نباید مزایای خوب فضای مجازی نادیده گرفته شود.
وی افزود: در عین حال نباید فضای به وجود آید که عفت عمومی جریحه دار شود.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2306