printlogo


ماجرای تن ماهی‌های ۴۰ هزار تومانی چیست؟
کد خبر: 23605
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تن ماهی در کشور ما طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد زیادی هستند که این محصول را در سبد غذایی خود قرار داده و از آن در وعده‌های روزانه غذایی خود استفاده می‌کنند.

حال خبری مبنی بر افزایش قیمت تن ماهی در بازار در برخی رسانه‌های خبری منتشر و در این خصوص عنوان شد که این محصول با قیمت ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان در فروشگاه‌ها در حال عرضه است.

این موضوع باعث شد تا از سطح بازار دیداری داشته باشیم و از بازاریان و کسبه آخرین قیمت تن ماهی را که به مشتریان عرضه می‌شود، جویا شویم.

یکی از فروشندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این رابطه گفت: چند وقتی است که قیمت تن ماهی با توجه به نوع تولید و نحوه بسته بندی آن افزایش یافته و در کنار این موضوع نوع گوشت ماهی که در این رابطه تهیه می‌شود نیز قیمت این محصول را افزایش داده است.

این عرضه کننده بازار ادامه داد: در حال حاضر برخی از تن ماهی‌ها به دلیل اینکه با فاکتور قدیم خریداری شده‌اند، در حال حاضر به همان قیمت سابق از ۲۱ هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان به دست مشتریان می‌رسند.

وی افزود: به تازگی با توجه به خرید این محصول با قیمت جدید، تن ماهی‌های تازه خریداری شده را با قیمت مصوب و با اعمال سود مجاز به مشتریان خود عرضه می‌کنیم که نرخ فروش آن قیمتی حدود ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان است.

این فروشنده در واکنش به عرضه تن ماهی با قیمت ۴۰ هزار تومان گفت: اینکه قیمت تن ماهی به ۴۰ هزار تومان افزایش یابد موضوع عجیبی نیست، اما در حال حاضر محصولی با چنین قیمتی برای عرضه به دست ما نرسیده است.

یکی دیگر از فروشندگان فروشگاه‌های عرضه محصولات خوراکی و غیر خوراکی در واکنش به عرضه تن ماهی ۴۰ هزار تومانی در بازار گفت: احتمال افزایش این محصول بسیار زیاد است، چرا که وجود واسطه‌ها و دپوی این محصول باعث افزایش قیمت تن ماهی خواهد شد، در همین رابطه نیز برخی‌ها از آب گل آلود ماهی گرفته و اقدام به گرانفروشی می‌کنند.

یکی دیگر از فروشنده‌های اقلام پروتئینی بازار در این باره گفت: قیمت تن ماهی در ماه‌های گذشته روند صعودی داشته و رسیدن قیمت این محصول به ۴۰ هزار تومان موضوع عجیبی نیست.

با توجه به اظهارات بازاریان و کسبه بازار به سراغ مسئولان مرتبط رفتیم و کم و کیف ماجرا را از آن‌ها جویا شدیم.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در خصوص عرضه تن ماهی با قیمت ۴۰ هزار تومان در بازار، گفت: در چند ماه اخیر اغلب محصولات با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و قیمت تن ماهی نیز با توجه به نوع گوشت به کار رفته و مواد مورد نیاز برای تهیه آن نیز با افزایش قیمت مواجه شده است.

وی افزود: در حال حاضر بهترین نوع تن ماهی با قیمت ۳۰ هزار تومان در بازار در حال عرضه است و عرضه این محصول با نرخ ۴۰ هزار تومان را رد می‌کنم و انتشار این موضوع یک شیطنت رسانه‌ای و مجازی است که باعث ایجاد التهاب در بازار می‌شود.

آقاطاهر در پاسخ به اینکه قیمت تن ماهی برای فروش در بازار بر چه اساسی نرخ گذاری می‌شود؟ تصریح کرد: انجمن تولید کنندگان براساس هزینه‌ها قیمت این محصول را محاسبه می‌کنند.

ناصر مدیحی طامه رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران نیز در واکنش به شایعه گرانفروشی در بحث عرضه تن ماهی گفت: تا کنون پرونده‌ای در این رابطه به دست واحد‌های ما نرسیده و به محض دریافت گزارش تخلف گرانفروشی به همراه گشت‌های مشترک تعزیرات به موضوع ورود کرده و تشکیل پرونده خواهیم داد.

با توجه به اینکه قیمت ماهی افزایش پیدا کرده برخی اقدام به وارد کردن ماهی از کشور‌هایی همچون هند، پاکستان، چین و تایلند به کشور آن هم به نرخ دلار کرده و به همین دلیل نیز با تولید تن ماهی با گوشت‌های وارداتی اقدام به افزایش خودسرانه قیمت این محصول می‌کنند.

افزایش این محصول باعث شده تا تقاضا برای خرید تن ماهی از سوی مشتریان کاهش پیدا کند، به همین دلیل نیز این محصول بر روی دست فروشندگان باقی مانده است.

حال با توجه به وضعیت کنونی باید منتظر ماند و دید که وضعیت فروش این محصول در بازار به چه شکلی خواهد بود و باید دید که آیا قیمت تن ماهی با توجه به تقاضای مشتریان کاهش خواهد یافت یا خیر؟




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23605