printlogo


معاون خدمات شهری شهرداری قم در گفتگو با قم فردا :
تمام الزامات در احداث باغ پرندگان رعایت شده است/ رفع نواقص باغ پرندگان از اولویت های مهم مدیریت شهری
کد خبر: 24320
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه رفع نواقص باغ پرندگان از اولویت های مهم برای جلوگیری از تکرار، گفت: تمام الزامات در احداث باغ پرندگان رعایت شده است.
سید امیر سامع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به باغ پرندگان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ با تدوین یک برنامه پنج ساله ، اهداف، سیاست ها، راهبردها و اقدامات شهردرای تا سال ۱۴۰۰ مشخص شد که در این سند 5ساله به نیازهای مختلف مردم در شهر توجه شده است.
وی ادامه داد: باغ پرندگان قم یکی از طرح هایی است که در سند راهبردی شهرداری تعریف و در مدیریت شهر مصوب شد. در خصوص طراحی و جانمایی باغ پرندگان از نظر کارشناسان بسیاری استفاده شد.
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه طرح توجیهی این باغ بعد از حدود دوسال آماده و مجوزهای لازم اخذ شد، گفت: عده ای تلاش می کنند، باغ پرندگان قم را منشاء شیوع آنفلوانزای در این استان معرفی کنند؛ سه سال پیش، مرغداری های این استان با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دست به گریبال شدند و تلفات بسیار زیادی دادند و این در حالی است که باغ پرندگانی در آن زمان وجود نداشت.
وی اضافه کرد: همان طور که گفته شد در خصوص این باغ از نظرات کارشناسی بسیاری بهره مند شدیم و از نظر طبیعی محل احداث پارک در نقطه کارشناسی قرار دارد.
سامع ابراز داشت: بوستان یک هزار هکتاری در استان قم تعریف شده است که متناسب با وضعیت خاص منطقه، اتصال مجموعه باغ موزه دفاع مقدس و باغ پرندگان در آن دیده شده است.
وی عنوان داشت: این باغ به گونه ای طراحی شده است که تمام امکانات رفاهی و تفریحی در آن وجود دارد و یک خانواده می تواند به راحتی چندین ساعت از اوقات فراغت روز خود را در آنجا سپری کند.
 معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این باغ یک سالن بزرگ با سیستم حاره ای وجود دارد که پرندگانی که نیاز به هوای معتدل دارند در آنجا نگهداری می شوند ضمن اینکه مخاطبان این باغ قشرهای مختلف جامعه و خانواده ها هستند و این امر می تواند در بهبود فضای تفریحی استان نقش موثری داشته باشد.
وی افزود: باغ پرندگان به شکل های مختلف طراحی و اجرا می شود که در فاز صفر و یک این طرح، بخش زیر تور طراحی و باقی باغ فضای کاملا باز است که این نمونه در باغ پرندگان تهران نیز با موفقیت اجرا شده است.

رفع نواقص باغ پرندگان از اولویت های مهم برای جلوگیری از تکرار
سامع با تاکید بر اینکه بررسی ها برای شناسایی دلیل شیوع این بیماری در باغ پرندگان در حال انجام است تاکید کرد: فراهم کردن تمهیدات لازم وبرنامه ریزی برای رفع نواقص این مجموعه بزرگ برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی به عنوان یک اولویت در بهره برداری در از این باغ در دستور کار است.
وی ادامه داد: برای باغ پرندگان حدود 30میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است که این هزینه بر عهده شهرداری می باشد و حدود 5میلیارد هم هزینه برعهده سرمایه گذار است تا پرندگان مورد نیاز را به باغ بیاورد.
معاون خدمات شهری شهرداری قم ابراز داشت: مجوزهایی که از سوی نهاد های متولی مانند محیط زیست و دامپزشکی صادر شد بسیار سخت گیری شد و تا لوازم مورد نیاز و بهداشت رعایت نشد این مجوز ها صادر نشد.
وی اضافه کرد: تمام حساسیت ها در بهره برداری از این پارک رعایت شده است و  شیوع این بیماری در باغ پرندگان و تلفات صدها قطعه انواع پرنده به طور قطع تجربه سخت و ناگواری است که تمام تلاش ها برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در استان است.
تمام الزامات در احداث باغ پرندگان رعایت شده است
سامع تاکید کرد: به دلیل اینکه الزام های اصلی سازمان محیط زیست و دامپززشکی در احداث این باغ رعایت شده است و رفع سایر نواقص اعلامی نیز در دست انجام است، امیدواریم با انجام اقدامات لازم و طی کردن زمان قرنطینه، فعالیت این باغ از سر گرفته شود.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24320