printlogo


فدراسیون فوتبال کشورمان غیر سیاسی خواهد بود
کد خبر: 24438
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شهاب الدین عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال کشورمان درباره انتخابات فدراسیون فوتبال عنوان کرد: احساس می‌کنم در شرایط فعلی باید فضای همدلی و دوستی را ایجاد کنیم چرا که رقابت به پایان رسیده و باید به فکر فوتبال کشورمان باشیم و جا دارد از همه دوستان مخصوصا اعضای محترم مجمع فدراسیون فوتبال که با استقلال و آگاهی که داشتند آمدند و رای دادند تشکر کنم، چه آن‌هایی که به من رای دادند و چه آن‌هایی که به من رای ندادند.

عزیزی خادم درباره حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: قبل از هر چیز از همه کسانی که به تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال کمک کردند باید تشکر کرد، اما علی کریمی افتخار فوتبال ایران است و حضور او بسیار اتفاق خوبی بود. همین که فضایی بوده که افراد مختلف خود را در معرض رای بگذارند، اتفاق درست و صحیحی بوده است.

او ادامه داد: خدا را شکر شرایط فوتبال ما در حال حاضر به گونه‌ای است که می‌توانیم بیشتر از مفاخر فوتبال ایران مانند علی کریمی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان استفاده کنیم.

گزینه‌ی وزارت ورزش نبودم

عزیزی خادم درباره این موضوع که گفته می‌شود او گزینه وزارت ورزش بوده است عنوان کرد: من چهار سال گذشته در همین دولت حذف شدم و به نظرم این صحبت‌ها درست نیست. حتی اگر من گزینه وزارت ورزش بودم باید در این چهار سال مسئولیتی را در این فدراسیون بر عهده داشتم،  اما اینگونه نبود.

او ادامه داد:‌فدراسیون من فدراسیونی تعاملی خواهد بود و با دولت فعلی و آینده همکاری خواهم کرد. منافع فوتبال با دستگاه‌های اجرایی دیگر کشورمان گره خورده است و این را بدانید که فدراسیون فوتبال کشورمان فدراسیونی غیر سیاسی خواهد بود و به سمت شایسته سالاری حرکت می‌کند.

از اسکوچیچ حمایت می‌کنم

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حمایت از سرمربی تیم ملی کشورمان عنوان کرد: حتما از اسکوچیچ حمایت می‌کنیم، اما اعتقاد من این است که نباید شتاب زده عمل کرد و فوتبال ما نیاز به آرامش دارد. صحبت‌هایی مطرح شده که احتمال دارد بازی‌ها در بحرین برگزار شود. به هر حال ما باید در شرایط فعلی تنها آرامش را به فوتبال کشورمان بازگردانیم و از حاشیه و التهاب دوری کنیم.

او درباره بازی‌های تدارکاتی احتمالی کشورمان گفت: ترجیح می‌دهیم بازی نکنیم و دیدار تدارکاتی نداشته باشیم تا این که با تیم‌های گمنام بازی کنیم چرا که فوتبال ما متعلق به مردم است و این مسائل اعتبار ملی ما  را خدشه دار می‌کند.

عزیزی خادم درباره رای احتمالی خود از میان چهار نامزد فدراسیون فوتبال گفت: من با افتخار به علی کریمی رای می‌دادم و فکر می‌کنم بخش اعظمی که به علی کریمی رای دادند در دور دوم به بنده رای دادند.

او ادامه داد: درب فدراسیون فوتبال به روی افرادی مانند علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان باز است چرا که این افراد با حضورشان به فوتبال ما شخصیت می‌دهند و این‌ها افرادی کاربلد هستند. ما باید فضای بسته‌ای که در فدراسیون فوتبال بوده است را تغییر دهیم این تغییر با ورود افرادی مانند علی کریمی امکان پذیر است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در ارتباط با علاقه خود به تیم‌های بزرگ پایتخت گفت: من به هیچ عنوان رنگی نیستم و سابقه‌ی من حضور در ۲ باشگاه خودرو سازی کشورمان بوده است و رنگ مورد علاقه من تنها رنگ پیراهن تیم ملی است.

عزیزی خادم در ارتباط با var و حضور این تکنولوژی در کشورمان گفت: ما تمام امکانات خود را برای ورود این سیستم بسیج خواهیم کرد، اما ورود var نیاز به حدود ۳ میلیون دلار اعتبار مالی دارد، اما برای ورود این سیستم تلاش می‌کنیم.

با فساد در فوتبال مبارزه می‌کنم

عزیزی خادم در خصوص فضای مجازی، سایت‌های شرط بندی و فساد در فوتبال گفت: اولا که نباید ما همه چیز را سیاه ببینیم و واقع بین باشیم. در حال تشکیل یک کارگروه هستیم که داده‌هایی را جمع کنیم. خیلی از مسائل قابل انکار نیست، شفافیت گزینه گریز ناپذیری است که به کاهش فساد کمک می‌کند. قطعا در این حوزه مماشات نخواهیم کرد. اشد مجازات را برای این افراد در نظر می‌گیریم، اما یادتان باشد فعلا تیم ملی اولویت ما خواهد بود و ما الان زمان نداریم. اگر قرار باشد یک لیگ به فوتبال آسیب بزند برای چه باید برگزار شود؟ اراده فدراسیون اراده برخورد است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت بد هیئت‌های فوتبال و اینکه خیلی از آن‌ها سال‌ها است روی کار هستند گفت: اساسنامه فدراسیون خط کش ما است. وقتی اساسنامه به کسی رای داده ما نمی‌توانیم بگوییم چرا رای دادید، اما اگر کسی کار غیر قانونی انجام بدهد ما آن را بر نمی‌تابیم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم. باز هم تاکید می‌کنم فدراسیون نیاز به تغییر در حوزه مدیریت خواهد داشت. اگر فرصت کنم به هر ۳۰ استان سفر خواهم کرد، چون آن‌ها فدراسیون‌های محلی ما خواهند بود. باید فوتبال خیابانی و محلات هم از این فوتبال سهیم باشند.

او در خصوص اینکه آیا صفحه اینستاگرام دارد عنوان کرد: خیر، فعلا هیچ صفحه مجازی ندارم.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24438