printlogo


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره):
ستاد اجرایی فرمان امام ۳۰درصد اشتغال کشور را تامین کرده است/اهدای هزاران جهیزیه توسط ستاد اجرائی فرمان امام
کد خبر: 24450
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ۳۰درصد اشتغال کشور در دوسال گذشته توسط ستاد اجرایی فرمان امام انجام شده است گفت: در سال های آینده این میزان اشتغال زایی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی پروژه برکت طی سخنرانی اظهار داشت: یکی از مسائلی که بسیار مهمی که در ایجاد انگیزه برای رشد جمعیت مهم است مسئله مسکن است در ستاد اجرایی فرمان امام نیز به صورت جدی روی این مسئله حساسیت وجود دارد البته فعالیت های زیادی انجام شده و در حال انجام است.

مخبر عنوان کرد:  برای تشکیل خانواده چند مولفه ای جدی وجود دارد که یکی از آنها معیشت است اگر مسئله معیشتی یک جوان حل نشود جرات ازدواج نخواهد داشت ، یکی دیگر از این مولفه ها نیز داشتن مسکن است البته در گذشته در  یک مسکن چند خانواده زندگی می کردند ولی امروزه امکان چنین مسئله ای نیست و تقریباً چنین مسئله ای وجود ندارد.


رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: مسئله تامین جهیزیه نیز برای دختران دغدغه شده است و تقریباً در همه این مسائل به صورت نسبتا وسیعی ستاد  اجرای فرمان امام در حال فعالیت است سالانه چند هزار جهیزیه توسط ستاد اجرایی فرمان امام به نوعروسان اهدا می‌شود البته در کنار آن نیز وامهایی برای تهیه جهیزیه نیز داده می شود در بحث معیشت و اشتغال هم مدعی هستیم که در کشور تقریباً ۳۰ درصد اشتغال کشور را در طی دو سال انجام داده ایم و در سال آینده نیز بیشتر خواهد شد .

مخبر ادامه داد:  در مسئله مسکن هم حدود ۱۶۰ هزار مسکن در حال ساخت داریم که در مولفه های مختلف این کار در حال انجام است ابتدا قرار بود  ۳۰۰ هزار مسکن که  در طرح اقدام ملی شروع به ساخت شود ستاد اجرایی فرمان امام از  این ۳۰۰ هزار مسکن ۱۰۰هزار مسکن را تقبل کرد.

وی ابراز داشت:  صنعت ساختمان به طور طبیعی حداقل قریب به ۷۰ فعالیت صنعتی را پشتیبانی می کند که نقش آن در اشتغال یک اتفاق بسیار مبارک است بنابراین به نظر من بحث اقدام ملی مسکن کار بسیار خوبی بود و مسئولیت نسبتا سنگینی را ستاد اجرای فرمان امام در این زمینه پذیرفته است .

مخبر گفت: در صنعت ساخت و ساز واقعا عقب هستیم وقتی کشورهای کوچک اطراف ایران ساختمان های صد طبقه را در چند ماه می سازند ما در ایران یک ساختمان دو طبقه را سه ساله می سازیم این مسئله هیچ موضوعیتی ندارد به لحاظ نرم‌افزاری و نیروهای متخصص  ما غنی هستیم که جزو امتیازات ما است.


رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطر نشان کرد:  امروز حتی در دورافتاده ترین مناطق کشور نیز جوانان تحصیل کرده و نخبه و متخصص وجود دارد ما نتوانستیم آنها را به کار بگیریم تا بتوانیم به صنعت‌ساختمان تحول ایجاد کنیم یکی از کارهایی که در سیستم  ستاد اجرایی فرمان امام خواسته ایم این است که حتماً از فناوری های جدید هم در کیفیت و هم در کمیت و هم در زمان استفاده وافر شود اگر در ساخت و ساز زمان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کم شود  در قیمت تمام شده موثر است.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24450