printlogo


رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم؛
صدور توقف ۱۵۰پروژه به دلیل تخلفات ساخت و ساز/بازدید از ۳۰درصد پروژه های استان توسط ناظران
کد خبر: 25194
رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۰ درصد پروژه‌ها مورد بازدید قرار گرفتند، گفت: در سال ۱۳۹۹ دستور توقف ۱۵۰ پروژه که مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی را رعایت نکردند، صادر شد.
اسماعیل اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به نظارت های انجام شده از ساختمان های استان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ واحد نظارت عالیه از ساختمان‌های سطح شهر و استان قم به صورت مستمر بازدید کرده و بر اساس گزارش‌های ارسال شده، ۱۵۰ پروژه به دلیل تخلف در ساخت و ساز و مقررات ملی متوقف شد.

وی افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پروانه صادر شده در سال گذشته تعداد ۷۴۲ مورد بازدید توسط ناظران عالیه این اداره کل انجام شده است.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ناظران می‌بایست ۲۵ درصد پروژه‌ها را بازدید کنند که این تعداد حدود ۵۰۰ بازدید است اما در سال گذشته ۳۰ درصد پروژه‌ها مورد بازدید قرار گرفتند.

وی بیان داشت: برای سال ۱۴۰۰ بازدید از ۸۰۰ پروژه ساخت و ساز در استان قم پیش بینی شده است.

شهروندان قمی می توانند هر گونه تخلف در ساخت و ساز را با مراجعه به سامانه نظارت عالیه امور مقررات ملی و کنترل ساختمان (سنامک) به نشانی https://snam.mrud.ir/ گزارش دهند.

انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/25194