printlogo


راهپیمایی خودرویی عید غدیرخم در قم برگزار می شود
کد خبر: 27818
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: راهپیمایی بزرگ خودرویی به مناسبت عید فرخنده غدیر خم از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  ابوالقاسم مقیمی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: اجرای سرود، مولودی خوانی به همراه برنامه های متنوع فرهنگی در این راهپیمایی به اجرا در خواهد آمد.
وی با اشاره به حضور خانوادگی شهروندان قمی در خودروهای شخصی در این برنامه، خاطرنشان کرد: شیوه نامه های بهداشتی در اجرای این آیین بانشاط فرهنگی بصورت کامل رعایت خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم یادآور شد: همزمان با روز عید سعید غدیر خم، به هدف تعظیم واقعه بزرگ غدیر خم، کاروان شادی خودرویی، ساعت 18 عصر امروز از ابتدای بزرگ‌ترین بلوار معنوی جهان (بلوار پیامبر اعظم(ص)) به حرکت در خواهد آمد.
وی اضافه کرد: تزیین خودروها به نام مبارک امیرالمومنین(ع) به همراه پلاکارد و پرچم های منقش به اسامی مبارک ائمه معصومین(ع) از ویژگی های این کاروان شادی خواهد بود.
  مقیمی در ادامه ابراز کرد: اگر مردم عید غدیر خم را مانند عاشورا و محرم  با شکوه و عظمت مورد تاکید آن برگزار کنند جایگاه این عید بزرگ بشری بیش از پیش در جامعه شناخته می شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ابراز داشت: ترویج معارف نجات بخش غدیرخم وظیفه همگان به ویژه نهادهای فرهنگی و مذهبی است.
شایان ذکر است از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خُم به عنوان «دهه ولایت» نامگذاری شده است.
۱۸ ذی الحجه، سالروز واقعه غدیر خُم است، روزی که جبرییل امین آیه ۷۰ سوره مائده (قرآن کریم) را به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) وحی کرد و حضرت محمد مصطفی(ص) در بازگشت از آخرین حج خود، مسلمانانی را که در حج شرکت داشتند در غدیر خم جمع و علی ابن ابیطالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود معرفی کرد؛ غدیر خم نام ناحیه ای میان مکه و مدینه است.

انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/27818