printlogo


اعتماد به غرب اشتباهی بزرگ/شاهدی از غیب برای حقانیت تذکر رهبری
کد خبر: 28403
خبر اخیر آلودگی واکسن های آمریکایی مدرنا ارسالی به ژاپن و قبل از آنها آلودگی 60میلیون واکسن آمریکایی جانسون از جانسون مهر تاییدی بر حقانیت تذکرات رهبری و عدم اعتماد به غرب می باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، طی روزهای اخیر، آلودگی واکسن‌های آمریکایی مدرنا در ژاپن، خبرساز شد و ژاپن تزریق این واکسن‌ها را متوقف کرد. وزارت بهداشت ژاپن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یک "ماده خارجی" در واکسن های وارداتی مدرنا پیدا شده است.
کمپانی داروسازی "تاکدا" که توزیع این واکسن را در ژاپن به‌عهده دارد، گفته است که مدرنا به‌دلیل رعایت موارد احتیاطی، تزریق این واکسن‌ها (1.6 میلیون دوز واکسن مدرنا) را موقتاً متوقف کرده است؛ تاکدا همچنین گفته است که احتمالاً بروز مشکلی در زمان تولید این واکسن در اسپانیا علت این مسئله بوده است اما توضیح بیشتری در این مورد داده نشد. با وجود این، احتمال می‌رود تعدادی از واکسن‌های آلوده‌شده به مواد خارجی، به شهروندان ژاپن تزریق شده باشد؛ در همین راستا وزارت بهداشت ژاپن با اعلام شماره بچ‌های مشکوک به آلودگی، از شهروندانی که واکسن مدرنا را دریافت کرده‌اند درخواست کرده است که شماره سریال روی کارت واکسن خود را با شماره بچ‌های آلوده چک کنند.
پس از چند ساعت شبکه دولتی NHK ژاپن با استناد به منابع وزارت بهداشت گفت که تصور می‌شود این آلاینده، "ذرات فلزی" است. بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.
همچنین در روزهای اخیر مرگ چند ژاپنی که این نوع واکسن ها را تزریق کرده بودند هم در رسانه ها اعلام شد.
 اما در این بین آنچه که مشخص است سابقه آمریکا از نظر قابل اعتماد نبودن در این گونه موارد می باشد. آمریکا و همپیمانانش خباثت های خود را در گذشته هم ثابت کرده اند. در واکسن جانسون از جانسون هم مواردی از آلودگی کشف شد اما اطلاعات زیادی از آن اعلام نشد.
در آوریل 2021 سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا هشدار داد که حدود 15 میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون ساخت آمریکا، در کارخانه بالتیمور آلوده شده‌اند.
در ماه ژوئن خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که شرکت آمریکایی جانسون‌ اند جانسون ناگزیر به نابود کردن میلیون‌ها دوز از واکسن تولیدی خود به‌دنبال آلودگی این واکسن‌ها شده است.
جزئیات بیشتری از این آلودگی منتشر نشد اما نیویورک تایمز گزارش کرد که حدود 60 میلیون دوز واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون، به‌دلیل آلودگی از چرخه تولید خارج شده است اما این سازمان جزئیات بیشتری از این آلودگی در اختیار رسانه‌ها نگذاشته است.
این در حالی است که باید تاکید کرد کشورهای اروپایی و آمریکا در گذشته هم اقدام به ارسال محموله های آلوده به کشورهای مختلف کرده اند که باید یادآورد شد شرکت فرانسوی در سال 1364 خون های آلوده ای به ایران ارسال کرد و جان بسیاری از هوطنان را به خطر انداخت و بسیاری از هموطنان هم قربانی این خباثت ها شدند.
از همین رو باید گفت که اعتماد به غرب بسیار سخت است مخصوصا در زمانی که با جان مردم سروکار داریم. به همین دلیل بود که در دی‌ ماه سال 99، مقام معظم رهبری هشدار دادند که "ورود واکسن از مبدأ آمریکا و انگلیس به کشور ممنوع است البتّه به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم، علّتش هم این است که سابقه‌ آن خونهای آلوده را دارند."
ایشان در ادامه این سخنان، بر لزوم تهیه واکسن از منابع معتبر تأکید و بیان کردند: "البتّه از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند ـ که جای مطمئنّی باشد ـ هیچ اشکالی ندارد."
در روزهای اخیر، رسانه‌های معاند در حالی قصد دارند وضعیت کرونا در کشور را به ممنوعیت واردات واکسن از مبدأ آمریکا و انگلیس گره بزنند که اولا واردات واکسن کرونا تنها از مبدأ انگلیس و آمریکا ممنوع اعلام شد؛ چرا که باتوجه به دشمنی دیرینه آمریکا و انگلیس با ایران، اگر این واردات از مبدأ این کشورها صورت بگیرد، نمی‌توان احتمال خرابکاری در این واکسن‌ها را نادیده گرفت و این تذکر مقام معظم رهبری، نشانگر توجه ویژه‌ ایشان به حفظ جان مردم کشورمان است؛ ثانیاً ایشان بر واردات واکسن از منابع معتبر تأکید کرده‌اند.
حال واکسن های آلوده در ژاپن مهر تایید بر سخنان رهبری و توجه ویژه ایشان به این گونه مسائل است.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28403