printlogo


ساماندهی خادمان افتخاری امام سجاد (ع)/صحیفه سجادیه به‌عنوان یک نسخه عملی در زندگی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 28421
مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با اشاره به اهمیت شکل گیری مجموعه خادمان افتخاری صحیفه سجادیه، امام سجاد (ع) را امام حماسه و جهاد و صحیفه سجادیه را کتاب عملی برای زندگی همگان دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی وافی در نشست خبری مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) با بیان اینکه اخلاق و معنویت از نیازهای امروز جامعه ماست تصریح کرد: این نیاز بویژه در وضعیت سخت معیشت و ابتلائات و آسیب های روحی در حوادث اخیر بیشتر احساس می شود.

وی افزود: قطعا اخلاق و معنویت در ایجاد روحیه مقاومت، سرزندگی و امید به آینده بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه همچنین به اهمیت سیره امام سجاد (ع) توجه داد و یادآور شد: اشاره به امام سجاد (ع) در محافل ما بیشتر به بخش سوگ و تراژدی نهضت حسینی معطوف است، در حالی که امام سجاد (ع) در حقیقت امام حماسه و جهاد و صحیفه سجادیه آن حضرت، یک کتاب عملی برای زندگی و ایجاد سبک زندگی برتر است.

وی درباره لسان صحیفه سجادیه تأکید کرد: حضرت زین العابدین (ع)  بدون استثنا در هر دعایی که به یک مشکل و یا ابتلاء اشاره می فرمایند، بخشی از آن دعا را به نگرش توحیدی و یا توجه به موضوع «توکل» و بخش دیگری را به موضوع رسالت و ولایت معصومین (ع) یا همان موضوع «توسل» اختصاص می دهند و به بیان دیگر با اشاره به دو بال «توکل» و «توسل»، نقشه راه مؤمنان را مشخص می فرمایند.

حجت الاسلام وافی در عین حال به برگزاری نشست های مشترک دست اندرکاران مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با دیگر نهادها و سازمان ها برای گسترش مفاهیم و معارف صحیفه سجادیه در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری نشست مشترک با معاونت تبلیغ حوزه های علمیه و اداره کل آموزش های کاربردی حوزه های علمیه برای تدوین سرفصل های آموزشی جهت آشنایی بیشتر طلاب و مبلغان با معارف صحیفه سجادیه، بخشی از این فعالیت بوده است و بر این اساس، این سرفصل ها از ابتدای سال تحصیلی پیشِ رو در سامانه حوزه های علمیه بارگزاری می شود و قابل استفاده است.

وی سپس به حضور نماینده مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در کارگروه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های سراسر کشور توجه داد و اظهار کرد: اضافه شدن رشته دعاخوانی به این جشنواره و همچنین توجه ویژه به حفظ ادعیه و یادگیری مفاهیم و معارف صحیفه سجادیه برای دانشجویان در دستور کار است.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه همچنین از افتتاح دفتر این مؤسسه در تهران خبر داد و گفت: این راه اندازی با هدف ارتباط بیشتر با نهادها و سازمان های مختلف انجام شده است، ضمن آن که شکل گیری مجموعه خادمان افتخاری صحیفه سجادیه بویژه با تمرکز بر باشگاه خبری امام سجاد (ع) نیز از جمله برنامه های در دست اقدام مؤسسه و بنیاد خواهد بود.

حجت الاسلام وافی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره نقش این نهاد در ترویج پویش خوانش دعای هفتم صحیفه سجادیه به عنوان توصیه معنوی رهبر معظم انقلاب اذعان کرد: توجه ویژه به این امر در دستور کار است، بویژه آن که این اقدامات می تواند در آشنا کردن بیشتر جامعه با صحیفه سجادیه و  فرهنگسازی مأنوس شدن با مفاهیم و معارف این کتاب زندگی مؤثر باشد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28421