printlogo


رستمی: اعتماد مهم‌ترین موضوع زندگی زناشویی است
کد خبر: 3184
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، حجت‌الاسلام‌ مصطفی رستمی در ویژه‌برنامه (فرصت عاشقی) از مجموعه برنامه‎های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت که در رواق حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اعتماد زیربنای زندگی مشترک است و اگر از همان ابتدا این زیربنا درست چیده شود بسیاری از مسائل زندگی به‌آرامی حل می‌شود که مهم‌ترین آثار اعتماد در زندگی مشترک آسایش و امنیت روانی زوجین است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها بیان کرد: ترمیم اعتماد از دست‌ رفته کار بسیار سختی است، چه‌بسا اکثر جدایی‎ها ناشی از نداشتن اعتماد به باور و رفتارهای طرف مقابل بوده که در بسیاری از موارد سخت‌گیری‌های نابه جا اختلافات را پیچیده‎تر می‎کند.

وی ادامه داد: نزدیک به نیمی از طلاق‎ها در 5 سال اول زندگی اتفاق می‎افتد که بخش مهمی از آن در دو سال اول زندگی رخ می‎دهد، باید زوجین مهارت‎های همسرداری ر ا بیاموزند و درکشان را از نیازهای یکدیگر بالا ببرند تا از تفاوت‎های یکدیگر ناراحت نشوند.

رستمی با بیان اینکه زوجین همیشه در نظر داشته باشند که زن و مرد از دو جنس، با دو تربیت متفاوت هستند، اضافه کرد: ناسازگاری‎ها در زندگی مشترک طبیعی بوده و زیبایی زندگی به این است که دو موجود متفاوت در کنار یکدیگر صیقل پیداکرده و به یکدیگر مانند لباس متصل شوند تا نه‌تنها بتوانند از اشتباهات هم‌چشم پوشی کنند، بلکه عیوب یکدیگر را هم بپوشانند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها در تأکید بر نقش سازگاری در حل مشکلات و اختلافات گفت: اگر زن و مرد در برابر حوادث زندگی با یکدیگر سازگار باشند می‎توانند زیبایی‎های زندگی را کشف کرده و از باهم بودن لذت ببرند.

وی احترام به والدین را جزء ملزومات زندگی مشترک دانست و عنوان کرد: از توصیه‎های جدی دین رعایت حرمت خانواده و حفظ حسن معاشرت با آن‌ها است، در واقع زوجین با احترام به خانواده‎ها به رشد اخلاقی و معنوی خود کمک کرده و احساس رضایت الهی بر زندگی آن‌ها حاکم می‎شود، همچنین از آنجا که خداوند فضل خودش را در دل والدین و تمام خیروبرکت زندگی را در لب‎های گشوده به دعای آن‌ها قرار داده است، باید زوجین در زندگی زناشویی احترام به والدین را سر خط اول ملزومات زندگی مشترکشان قرار دهند.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3184