printlogo


رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد:
معاون گروسی به تهران می‌آید
کد خبر: 44874
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که معاون گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی روز (یکشنبه) پنجم شهریور ماه پس از رونمایی از «رادیونوکلئید سزیم-۱۳۷» در جمع خبرنگاران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران یاد شهدای هسته‌ای را گرامی داشت و گفت: شاید خیلی از عزیزانی که با مسائل علمی و فناوری مواجهند بگویند نتیجه تحقیقات معین نیست، این سازوکاری که در سازمان انرژی اتمی ایجاد شده با خودباوری و عشق پرشور در همکاران ما عجین شده و تحقیقات نتیجه گرا به همراه داشت. 

وی افزود: این رونمایی حاصل یک کار ۶ ماهه است. متوقف نمی‌شویم. در سالهای گذشته برای گرفتن سزیوم و مولیبدن با مشکلاتی روبرو شدیم. ولی خودمان تولید کردیم. کل صنایع نفت و گاز و پزشکی و ... از این محصول بهره‌مند خواهند  شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: در تلاشیم همواره در ریل خدمت باشیم. شرکت پارس ایزوتوپ جمعه‌ها تعطیل نیست.

اسلامی همچنین در ادامه و در پاسخ به سؤالی درباره تولید برق هسته‌ای گفت: برنامه تولید ۲۰ هزارمگاوات برق هسته‌ای است. در طول این سالیان به دلایل تحریم و عدم همکاری کشورهای دارای فناوری و مزاحمت‌هایی گه ایجاد کردند با تاخیر روبرو بودیم. نیروگاه بوشهر در حال تولید برق است. روند واحدهای دو و سه بوشهر نسبت به قبل متفاوت شده و جمعیتی که در حال کار هستند الان دو برابر شده است و بالغ بر ۲ هزار نفر در پروژه فعال هستند.

وی افزود: در افق برنامه سهم ۲۰ هزارمگاوات از برق کسور را محقق خواهیم کرد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی درباره مکان‌های باقیمانده و گزارشی که از گروسی در نشست آتی خواهیم داشت، عنوان کرد: مذاکرات با آژانس نیست. موضوع ما تعاملات با آژانس است که در چارچوب پادمان و ان.پ.تی انجام می‌شود. از چهار مکانی که مطرح بود، دو مکان باقیمانده است که با تعاملاتی که با آژانس داریم، امیدواریم حل شود.

وی افزود: غنی سازی طبق برنامه اقدام راهبردی در چارچوب تدابیر کلی نظام انجام می‌شود. 

وی درباره سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران هم گفت: معاون گروسی قرار است به تهران سفر کند. من هم در نشست عمومی آژانس در وین شرکت خواهم کرد و با گروسی دیدار می‌کنم.  

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: برای پرتودهی همه سازوکارها را فراهم کردیم. با پرتودهی محصولات کشاورزی ماندگاری بیشتری پیدا می‌کند.  



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/44874