printlogo


رئیس سازمان برنامه‌وبودجه:
ارسال سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس در آبان‌ماه
کد خبر: 45620
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه به نظر می‌رسد برنامه هفتم توسعه تا اوایل آبان به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، گفت: سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اوایل آبان‌ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۳ که چهار‌شنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، دو گزارش از سوی  کمیته منابع  و کمیته مصارف در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳  از سوی امور هماهنگی و تلفیق بودجه ارائه شد.
داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، در این جلسه با  اشاره به اینکه  لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، گفت: قرائن و شواهد نشان می‌دهد که لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، اوایل آبان‌ماه به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.
معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در فرایند  تهیه و تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۳  تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و کاهش تورم و تقویت بهره‌وری در ادامه سیاست‌های دولت سیزدهم، لحاظ خواهد شد.
منظور با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۳ کاهش ناترازی‌ها  در همه حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در تهیه و تنظیم قانون بودجه ۱۴۰۳  کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی مدنظر قرا خواهد گرفت تا این مهم منجر به  کاهش ناترازی‌ها و کاهش تورم شود.
رئیس سازمان برنامه بودجه در ادامه افزود: یک الگوی مدیریت و انضباط مالی برای شرکت‌های دولتی ارائه شود تا شرکت‌ها با استفاده از ظرفیت حداکثری، وضعیت بهره‌وری خود را بهبود دهند و همین مسئله باعث افزایش منابع و تحقق رشد اقتصادی بالاتر برای کشور خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور سپس در خصوص وضعیت درآمدی دولت از معادن گفت: ایران از نظر ذخایر معدنی، کشوری غنی محسوب می‌شود؛ بااین‌حال وضعیت درآمدی دولت از معادن با وضعیت مطلوب فاصله دارد.
منظور تأکید کرد: ضروری به نظر می‌رسد؛ سازمان برنامه‌وبودجه با تهیه قوانینی در خصوص افزایش میزان درآمد دولت از بخش معادن و بررسی آن در شورای‌عالی معادن، زمینه افزایش میزان درآمد دولت را فراهم کند.
وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دوسطح به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود تمام کارگروه‌ها و معاونت‌ها جمع بندی نهایی  خود را در خصوص سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که محوری ترین موضوع به بحث مصارف و منابع اختصاص دارد در اسرع وقت ارائه دهند.
رئیس سازمان برنامه بودجه تصریح کرد: سطح اول لایحه بودجه  ۱۴۰۳ بایستی سریعا تهیه و به هیات دولت ارائه شود که بعد از تصویب درهیات دولت، سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اوایل  آبان ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد.
 این گزارش می افزاید: در یازدهمین جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۳ هر یک از معاونین، روسای امور  و کارشناسان سازمان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/45620