printlogo


مسئول سازمان بسیج سازندگی قم خبر داد:
پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بسیج قم
کد خبر: 46163
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ۷۰۰ نفر از متقاضیان پس از پشت سر گذاشتن دوره‌های توانمندسازی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »، سرهنگ علیرضا ایراندوست رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم اظهار داشت: بسیج سازندگی در استان قم در حوزه‌های مختلف عمرانی، فنی و مهندسی، مرمت منازل نیازمندان، احیای قنات، آبخیزداری و لایه روبی و کانال‌کشی و عرصه‌های دیگر محرومیت‌زدایی اقداماتی انجام داده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: آبرسانی به ۲۰ روستای دارای تنش آبی واقع در بخش کهک و روستاهای مستقر در جاده قم - تهران از جمله اقدامات دیگر سازمان بسیج سازندگی قم بوده است.
ایراندوست گفت: انجام آسفالت راه‌های روستایی و همچنین بین مزارع، مرمت راه‌های روستاهای قمرود که در سیل اخیر دچار آسیب شدند نیز از دیگر محورهای فعالیت‌های بسیج سازندگی استان قم بود.
وی بیان داشت: در عرصه اشتغال‌زایی نیز موضوع توانمندسازی و آموزش متقاضیان جهت دریافت وام‌های تبصره ماده ۱۸ که از طریق بسیج واگذار می‌شود دنبال شده و تاکنون ۷۰۰ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: فعالیت‌های جهادی از سوی گروه‌های مختلف جهادی استان قم در عرصه‌های پزشکی، کشاورزی، دامپزشکی، عمرانی، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان قم صورت می‌گیرد.
ایراندوست بیان داشت: بسیج سازندگی قم بر روی ۱۱ خوشه اصلی صنعتی و نیمه‌صنعتی کارکرده که کفش، چرم، انگشتر، تولید عسل از جمله آنان است و متقاضیانی که در این زمینه می‌خواهند فعالیت کنند بعد از گذراندن آموزش‌های لازم تسهیلات کسب‌وکار به آنان داده می‌شود.
راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی میعاد نور
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی میعاد نور گفت: این مرکز زیر نظر سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم در راستای توانمندسازی و ارائه آموزش‌های تخصصی به گروه‌های جهادی، بسیجیان، اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه و عموم مردم است که با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای استان قم ایجاد شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) ابراز داشت: مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی میعاد نور دارای ۴ کارگاه آموزشی است و به همه افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها گواهی و تسهیلات کارآفرینی اعطا می‌شود.
وی بیان داشت: مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی میعاد نور در رشته‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات، الکترونیک، امور مالی و بازرگانی، معماری و ساختمان، صنایع پوشاک و هنرهای تجسمی، انگشترسازی، قالی‌بافی، خیاطی و سایر رشته‌ها ارائه می‌شود.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/46163