printlogo


امام‌جمعه قم:
حضور بشار اسد در ایران یک حضور نمادین پرمعنا بود
کد خبر: 4776
اعرافی گفت: حضور بشار اسد در ایران یک حضور نمادین پرمعنا بود تمام دنیا دست به دست هم داده بودند و می خواستند کمر مقاومت در سوریه را بشکنند اما جریان مقاومت با رویه انقلابی چنان روحیه از خود نشان دادند که کمر دشمنان شکست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار داشت: وقتی سخن از تربیت فرزندان به میان می آید در مکاتب تربیتی فقط متوجه برنامه های مستقیم تربیتی می شوند اما مکتب اسلام امتیازاتی دارد که علاوه بر روش های مستقیم تربیتی به روش های غیر مستقیم تربیت نیز توجه دارد این روش های غیر مستقیم به عنوان زمینه سازی برای رشد و تربیت سالم فرزندان حتی قبل از تولد و ازدواج را مورد توجه قرار می دهد در اسلام تربیت به دو روش مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد.

وی بیان داشت: اولین زمینه تربیت فرزندان در اسلام انتخاب همسر است اسلام تلاش کرده بسیاری از معیارهای غلط در انتخاب همسر را اصلاح کند ملاک های مادی و ارزش های ظاهری ملاک انتخاب همسر نیست نباید دختران و پسران در انتخاب همسر دچار واژگونی شده و ملاک های غلط را معیار انتخاب همسر بدانند.

امام جمعه قم تأکید کرد: در اسلام 4 ملاک اصلی برای انتخاب همسر وجود دارد، اصالت خانوادگی، عقل و معرفت، اخلاق و رفتار نیکو و ارزش های خاص دینی و تقوای دینی که باید در شریک زندگی انسان موجود باشد، همسر در آینده فرزند نقش اول را ایفا می کنند هم به خاطر عوامل ژنتیکی که به فرزند به ارث می سد هم به خاطر شخصیت پدر و مادر و رفتارهای آنها که آینده فرزند را رقم می زند.

اعرافی با گرامی داشت هفته درختکاری خاطرنشان کرد: از بین رفتن منابع طبیعی و جنگل ها یکی از چالش های اساسی در جهان، منطقه ، کشور و شهر قم است شاهد کاهش فضاهای سبز و از بین رفتن منابع طبیعی و جنگل ها هستیم که از چالش های بزرگ بشر است ما با سرانه مناسب فضای سبز فاصله داریم.

نباید به سادگی از مسئله گرانی بگذریم

وی بیان داشت: برای جبران خلأها باید همه تلاش کنند از بین رفتن منابع طبیعی، باغات و کشاورزی زنجیره ای از اقدامات بشر است که زندگی آینده را ویران می کند مسئولان باید روی این مسئله کار کنند، مردم هم باید از منابع طبیعی صیانت کنند و آن را توسعه دهند، از اقدامات خوبی که توسط شهرداری قم  برای  توسعه پارک ها آغاز کرده است باید تشکر کرد.

امام جمعه قم گفت: در روزهای پایانی سال و در آستانه سال جدید قرار داریم در شرایطی قرار داریم که طبقات زیادی از مردم به خاطر موج گرانی ها با مشکلات جدی مواجه هستند همه باید همکاری کنند آلام طبقات ضعیف کاهش پیدا کند نباید به سادگی از مسئله گرانی و سختی هایی که روی دوش مردم است بگذریم مسئولان باید با یک رویکرد انقلاب و جهادی چشم را از بیرون کشور ببندند و مشکلات را حل کنند.

اعرافی افزود: باید از مردم قم تشکر ویژه کرد کمیته امداد قم اعلام کرده است 40 درصد از بودجه ای که صرف ایتام می شود از کمک های مردمی است که بسیار ارزشمند است 40 میلیارد توسط مردم به واسطه کمیته امداد به ایتام پرداخت شده است.

وی ضمن دعوت از جوانان برای ثبت نام در حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه برآمده از ملت ایران است و در طول تاریخ به جامعه خدمت کرده است و برای ساخت آینده حوزه نیازمند حضور جوانان خلاق و علاقه‌مند است.

حضور بشار اسد در ایران یک حضور نمادین پرمعنا بود

امام جمعه قم با اشاره به سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران تأکید کرد: حضور بشار اسد در ایران یک حضور نمادین پرمعنا بود که بسیاری به این مسئله توجه کافی نکردند، تمام دنیا دست به دست هم داده بودند و می خواستند کمر مقاومت در سوریه را بشکنند اما جریان مقاومت با رویه انقلابی چنان روحیه از خود نشان دادند که کمر دشمنان شکست جلال و شکوه این سفر و اعلام وفاداری یکی از سران عرب به رهبر انقلاب اسلامی نتیجه مقاومت ملت ایران بود.

اعرافی بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم بود که اقدامات مهمی در حوزه و دانشگاه و دیگر نهادها برای اعلام وفاداری به این بیانیه انجام شد به ویژه مسئولان باید گام دوم انقلاب و حرکت استوار را رقم بزنند.



انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/4776