printlogo


کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:
رونق تولید در همه عرصه ها باید باشد/ شعار سال 98 با سازوکار داخلی عملیاتی می‌شود
کد خبر: 5464
کارشناس مسائل سیاسی گفت: هر فردی در محدوده کاری که انجام می دهد می تواند تولید داشته باشد مثلاً دانشگاهیان باید تولید علم د و مسئولان فرهنگی تولید محصولات فرهنگی داخلی داشته باشند.
مسعود اخوان فرد در گفتگو با خبرنگار قم فردا  اظهار داشت: همه اقشار باید به نکات اشاره شده در پیام نوروزی و شعار سال نو توجه کنند، رونق تولید فقط یک مسئله صرفاً اقتصادی نیست بلکه محوریت اقتصادی است اما  هر فردی در محدوده کاری که انجام می دهد می تواند تولید داشته باشد مثلاً دانشگاهیان باید تولید علم و مسئولان فرهنگی تولید محصولات فرهنگی داخلی داشته باشند.

وی افزود: هر کسی در زمینه کاری که انجام می دهد می تواند در تحقق شعار حمایت از تولید ملی گام بردارد شعار سال از یک جهت مربوط به مسئولان و از جهتی مربوط به مردم است مسئولان باید تسریع کننده روابط و ساز و کارهای عملیاتی شدن شعار سال باشند و خودشان در این مسیر کمک کنند که دست تولید کنندگان باز شود.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در مقابل باید در مسیر تحقق شعار سال با حرکت آتش به اختیار عمل کنند و تولید فرهنگی و اقتصادی داشته باشند حتی سیاسیون  و نظریه پردازان سیاست در عرصه جهانی با توجه به پیام و بیانیه گام دوم انقلاب که محوریت اصلی را در برنامه سال جاری دارد نباید فراموش شود.

وی با اشاره به این مسئله که رهبر انقلاب در پیام نوروزی نقش مردم را در تحقق شعار سال گذشته بیشتر از مسئولان می دانستند تأکید کرد: مردم و به تعبیر دقیق تر بخش خصوصی همیشه جلوتر از مسئولان در خصوص اهداف نظام عمل می کنند نکته ای که در چهل سال گذشته شاهد آن بودیم در 8سال دفاع مقدس وقتی امام خمینی(ره) مطلبی را می فرمودند قبل از اینکه مسئولین به آن عمل کنند مردم به آن عمل می کردند نمونه آن حضور کامیون داران برای بردن آذوقه به جبهه ها و حضور مردم عادی در جبهه ها که لبیک بود به فرمان های امام خمینی و واقع خیلی زودتر از این مردم بودند که اهداف انقلاب را محقق کردند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بعد از دفاع مقدس هم حرکت های مردمی را برای رسیدن نظام و انقلاب به اهدافش را شاهد بودیم بنابراین این مسئله که رهبر انقلاب در تحقق سال گذشته به نقش مردم اشاره کردن به صورت دقیق و عینی بر اساس اسناد و ادله کافی و موجود است این مسئله برای مسئولان این پیام را دارد که از این رهگذر از مردم عقب نمانند.

اخوان فرد خاطرنشان کرد: مسئولان باید پیشتاز و پیشگام باشند اما متأسفانه مشاهده می کنیم که این مسئولان گاهی حتی پیرو خوبی هم نیستند.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5464