printlogo


از یارانه نقدی به‌عنوان ضمانت وام ازدواج استفاده می‌شود
کد خبر: 7304
عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها مکلف بوده یارانه نقدی زوج‌های جوان را به‌عنوان ضمانت وام ازدواج بپذیرند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد امیرآبادی فراهانی  اظهار داشت: زوج‌هایی که زندگی مشترک خود را از نخستین روز فروردین‌ماه سال 96آغاز کرده و ثبت‌ شده اما تسهیلات بانکی دریافت نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به دو برابر شدن مبلغ وام‌های اعطایی به زوج‌ها عنوان کرد: عملکرد بانک‌ها در سال 97بسیار عالی بوده و تمام تلاش خود را در راستای خدمت رسانه به مردم انجام داده‌اند.

نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها مکلف هستند یارانه نقدی زوج‌های جوان را به‌عنوان ضمانت وام ازدواج بپذیرند.

نقش 5 درصدی فضای مجازی در طلاق‌های استان

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز در این جلسه در مورد بحث نگرش زنان استان نسبت به طلاق گفت: دستگاه قضایی با ارائه طرح مصلحین متشکل از 200 نفر از خیرین در راستای رفع اختلاف میان زوجین اقدام کرده است که بر این اساس هر مصلح تعداد 25طلاق را منتفی کرده است.

سعید کاویانی با اشاره به تلاش دستگاه‌های قضایی در راستای ایجاد صلح میان زوجین خاطرنشان کرد: در سال گذشته آمار نگرش زنان در چهار نقطه از استان قم به طلاق 58درصد بوده بود که 59درصد علت آن نداشتن تفاهم زوجین با یکدیگر معرفی‌ شده است.

وی با اشاره به ازدواج‌های توافقی، غیر توافقی، عاطفی و مصلحتی گفت: به دلیل حفظ آداب‌ و رسوم سنتی در استان قم‌، آسیب‌های فضای مجازی به زوج‌های استان تنها 5درصد بوده است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/7304