printlogo


مشاور سابق مرحوم رفسنجانی در گفتگو با قم فردا:
حضور ناو آمریکا در خلیج فارس نگران کننده نیست
کد خبر: 8442
مشاور سابق مرحوم رفسنجانی با اشاره به اینکه آمریکا از تهدیدات خود نتیجه عکس خواهد گرفت، گفت:حضور ناو آمریکا در خلیج فارس نگران کننده نیست.
غلامعلی رجائی در گفتگو با خبرنگار قم فردا،  با اشاره به بی اثر بودن تهدید به جنگ نظامی علیه ایران، اظهار داشت: تجربه 4 دهه رویارویی با آمریکا، ثابت می کند که آمریکا هرگز نتوانسته مردم ایران را درست بشناسد، مردم در برابر تهدیدات خارجی و هر نوع حمله‌ای مقاومت می کنند هرچند به دولت  و نحوه اداره کشور انتقادات به جایی دارند اما در مواقع سختی همواره پشتیبان حاکمیت و دولت هستند.

وی گفت: آمریکا از این تهدیدات نتیجه عکس خواهد گرفت، باید آمریکا سر عقل بیاید البته از شیطان بزرگی مانند آمریکا که از هزاران کیلومتر دورتر برعلیه ایران توطئه می کند توقع عاقل شدن توقع نابجایی است اما کاش عاقلانی در آمریکا پیدا شوند و به داد سیاسیون آمریکا برسند و راهی را فراروی سیاستمداران آمریکا بگذارند که این همه دشمنی علیه ایران کردید چه نتیجه ای گرفتید.

مشاور اسبق مرحوم هاشمی رفسنجانی بیان داشت: اگر آمریکا هر نوع حمله نظامی علیه ایران انجام دهد نتیجه برعکس خواهد گرفت و هرگز پیروز میدان نخواهد بود.

رجائی با اشاره با صحبت های روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان کشور در خصوص رویارویی اراده ها خاطرنشان کرد: در تاریخ مثل معروفی وجود دارد که جنگ را روحیه ها و اراده ها پیش می برند ممکن است یک طرف سلاح‌های زیادی  داشته باشد اما اراده و عزم مبارزه را نداشته باشد اما طرف دیگر دارای سلاح‌های متوسط باشد اما اراده قوی داشته باشد، مصداق بیانات رهبری در قرآن هم آمده است که گاهی گروه قلیل گروه کثیر را شکست می دهند.

مشاور رسانه ای شهردار تهران گفت: مطمئن باشد در آمریکا در هر رویارویی با ملت ایران شکست می خورد زیرا ملت ایران نه مانند ملت عراق  و نه مانند ملت لیبی است، زیرا وقتی آمریکا به عراق و لیبی حمله کرد سردمداران آن‌ها هیچ پناهی نداشتند و آواره خرابه ها شدند اما مردم ایران هیچ گاه چنین رویکردی نسبت به حاکمیت کشور ندارند.

رجائی با اشاره به عادی بودن حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس بیان داشت: نزدیک به 40 سال است که ناوهای آمریکایی در خلیج فارس حضور دارند، البته به طور کامل این حضور رصد می شود این حضور یک چنگ و دندان نشان دادن است ، در مسئله فجیره می خواستند مسئله را به گردن ایران بیندازند اما نمی توانند با این کارها ایران را بترساند و یا متهم کنند.

وی در پایان تأکید کرد: صرف حضور ناوهای آمریکا در خلیج فارس نمی تواند جای نگرانی داشته باشد.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/8442