printlogo


دبیر کل اسبق جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفتگو با قم فردا:
حضور در راهپیمایی روز قدس یعنی سهیم شدن در آزادی فلسطین/ معامله قرن پشتوانه ندارد
کد خبر: 9078
دبیر کل اسبق جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: آمریکا اگر ببیند کشورهای دیگر علیه آن‌ها راهپیمایی و مخالفت خودشان را با این طرح اعلام می‌کنند از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند به همین خاطر حضور هر یک نفر ایرانی در راهپیمایی روز قدس به معنی سهم داشتن در آزادی فلسطین است.
 مجتبی رحمان دوست در گفتگو با خبرنگارقم فردا با اشاره به راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: در طول 70 سال گذشته در مذاکراتی که بین طرفین فلسطینی با رژیم صهیونیستی انجام شده خواسته هایی از دو طرف بیان می شد، این بار در معامله قرن یک‌باره تمام خواسته های اسرائیل قبول و تمام خواسته های عربی منتفی است.

دبیر کل اسبق جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: در معامله قرن آمریکا خواسته هایی بیش از خواسته های که خود اسرائیل می خواهد مطرح می کند در گذشته در مذاکرات طرفین، از طرف اسرائیل تعداد معینی برای بازگشت آوارگان اعلام می شد اما در معامله قرن آمریکا به طوری کلی اعلام می کند  آوارگان حق بازگشت به فلسطین را ندارند و مسئله بازگشت آوارگان فلسطینی به وطنشان کلاً منتفی است.

رحمان دوست افزود: از طرفی همه دنیا اعلام می کنند آن بخش هایی از فلسطین که بعد از جنگ 1967 توسط اسرائیل اشغال شده است باید به فلسطین بازگردانده شود مانند کرانه باختری و غزه اما معامله قرن می گوید کرانه باختری و قدس شریف برای اسرائیل است و باید پایتخت اسرائیل نیز به قدس منتقل شود، معامله قرن یعنی منطقه اشغالی جولان که حتی اروپایی ها نیز آن را اشغال شده توسط اسرائیل می دانند برای همیشه به اسرائیل تعلق دارد.


آمریکا به دنبال آرامش از دست رفته اسرائیل است

دبیر کل اسبق جمعیت دفاع از ملت فلسطین تأکید کرد: اسرائیل تا به حال از بحران هویت رنج می برد و با کشورهای عربی هم‌جوار جور در نمی آمد اما اکنون معامله قرن مطرح می کند که کل کشورهای عربی فرش قرمز زیر پای اسرائیل پهن کنند تا اسرائیل احساس آرامش پیدا کند تا هویت جدید منطقه ای پیدا کند.

وی بیان داشت: قبلاً در مذاکرات طرفین مطرح می شد که مثلاً در بخشی از غزه  توسط حماس دولت فلسطینی تشکیل شود اما اکنون معامله قرن مطرح می کند که به صورت کلی چیزی به نام دولت فلسطین نباید باشد و تنها یک دولت وجود خواهد داشت و آن هم اسرائیل خواهد بود که هویت آن هم دولت یهود خواهد بود.

رحمان دوست خاطرنشان کرد: معامله قرن یعنی چیزی به عنوان چالش 70 ساله بین اعراب و اسرائیل از بین می رود و بیشتر ازآنچه خواسته اسرائیل بود به او داده می شود و خواسته های اعراب و فلسطین هم به طور کامل از بین می رود.


حضور در راهپیمایی روز قدس یعنی سهیم شدن در آزادی فلسطین

وی بیان داشت: قدرت های بزرگ ضمن اینکه از موضع پررویی و قدرت برخورد می کند کاسب هم هستند، کاسب از اینکه مشتری ها علیه او شوند ترس دارد؛ ترامپ ایران را تهدید می کرد اما بعد از چند روز اعلام کرد من نگفتم به دنبال جمع شدن نظام جمهوری اسلامی ایران هستم من فقط اعلام کردم ایران نباید بمب اتم داشته باشد در مسئله معامله قرن آمریکا هارت و پورت می کند اما وقتی ببیند مردم و کشورهای جهان واکنش نشان می دهند از خواسته های خودش که غیرمنطقی و غیرطبیعی است و مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل است عقب نشینی می کند.

دبیر کل اسبق جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: عرف ابرقدرت‌های شیطانی این گونه است وقتی به آن‌ها حمله شود فوری عقب نشینی می کنند و چون کاسب هم هستند به گفته خودشان اگر بدانند جنگ هیچ منافع اقتصادی برایشان ندارد و کشورهای دیگر علیه آن‌ها راهپیمایی می کنند و مخالفت خودشان را با این طرح اعلام می کنند از مواضع خود عقب نشینی می کنند به همین خاطر حضور هر یک نفر ایرانی در راهپیمایی روز قدس به معنی سهم داشتن در آزادی فلسطین است.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9078