printlogo


بیش از ۱۳ میلیارد ریال لوازم التحریر قاچاق در قم کشف شد
کد خبر: 9250
فرمانده انتظامی قم گفت: از یک دستگاه کامیون در این استان بیش از ۱۳ میلیارد ریال لوازم التحریر قاچاق کشف شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار عبدالرضا آقاخانی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و با اطلاع از اینکه فردی قصد دارد با یک کامیون اقدام به قاچاق محموله لوازم التحریر به ارزش چندین میلیارد ریال کند، عملیات شناسایی و توقیف کامیون و راننده آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد بارگیری در یکی از استان‌های جنوبی انجام شده و مقرر است با عبور از محورهای موصلاتی استان قم در شهر تهران تخلیه و توزیع شود، بنابراین مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان موفق شدند کامیون موصوف را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، توقیف و راننده آن را دستگیر کنند.

آقاخانی ادامه داد: کامیون برای بررسی دقیق‌تر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منتقل و در بازرسی اولیه مشخص شد حامل لاستیک خودرو بوده است اما پس از شمارش کالا و مطابقت با اسناد ارائه شده، مقادیر زیادی لوازم التحریر قاچاق از لابلای لاستیک‌ها کشف شد.

وی تصریح کرد: لوازم التحریر مکشوفه شامل ورقه‌های پرس کارت به وزن تقریبی ۹ تن، روان‌نویس به تعداد ۸۷ هزار و ۲۶۴ عدد و سوزن‌های دوخت (منگنه) به تعداد ۸۰۰ بسته را کشف بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده ۱۳ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال برآورد شده است.

آقاخانی تصریح کرد: متهم به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

 

** شرکت بازاریابی شبکه ای «تلفیق و هنر» پوششی برای فعالیت هرمی

فرمانده انتظامی استان قم همچنین از دستگیری متهمی خبر داد که شرکت بازاریابی شبکه ای به نام «تلفیق و هنر» را پوششی برای فعالیت هرمی قرار داده و از مردم کلاهبرداری کرده است.

آقاخانی اظهار داشت: در پی وصول چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری تحت پوشش شرکت بازاریابی شبکه ای تلفیق و هنر بلافاصله موضوع توسط کارآگاهان مورد بررسی و تحقیقات جامع قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد، شخصی در تهران بدون اخذ مجوز لازم، اقدام به تأسیس شرکت بازاریابی شبکه ای با عنوان تلفیق و هنر کرده و این شرکت در زمینه عرضه محصولات صنایع دستی فعالیت می کرده است لکن برای عضویت در این شرکت، خرید و عضو گیری در لایه‌های پایینی برای اعضا اجباری بوده است.

آقاخانی نحوه فعالیت این شرکت را همانند شرکت‌های هرمی عنوان کرد که سود دهی صرفاٌ از طریق عضو گیری بوده و فعالیت تجاری صورت خاصی نمی گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: فعالیت در این گونه شرکت‌ها معمولاً به ضرر و زیان اغلب اعضا منجر شده و موجب جو بدبینی شده و اخلال در نظام اقتصادی کشور را فراهم می‌کند، همچنین برای تبلیغات و عضوگیری افراد جویای کار و کسب درآمد به ظاهر بالا، جلسات در پارک‌ها و سایر محل‌ها برگزار می‌شود که متأسفانه تعداد زیادی از جوانان اعم از دختر و پسر جذب این گونه شرکت‌های غیر مولد می‌شوند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی همه دفاتر شرکت مذکور را به استناد ضوابط مقرر در قانون نظام صنفی پلمپ و تمامی حساب‌ها و تراکنش‌های بانکی شرکت را در سراسر کشور مسدود کردند، در ضمن برای جلوگیری از ادامه فعالیت غیر قانونی، مدیرعامل شرکت تلفیق و هنر و سرشاخه این فعالیت هرمی که دارای ۲ فقره سابقه کیفری نیز بوده، بازداشت شد.

آقاخانی تصریح کرد: فعالیت غیر قانونی شرکت مذکور از حدود ۲ سال پیش ادامه داشته و متأسفانه سازمان‌های متولی برخورد مناسبی انجام نداده بودند که همین امر زمینه جذب تعداد زیادی از مردم را در سراسر کشور فراهم کرده است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9250