printlogo


آیت الله سبحانی:
عزت و کرامت حجاج و امنیت زائران حفظ شود
کد خبر: 9376
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، عزت و کرامت حجاج و تامین امنیت زائران را از مهمترین امور دانست و بر جلوگیری از تبلیغ مبلغان فارسی زبان وهابی در بقیع تاکید کرد که طبق تفاهم ها از آن ممانعت به عمل آید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این مرجع تقلید در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده جدید رهبر معظم انقلاب در سازمان حج و زیارت، استفاده از ظرفیت ها برای هرچه بهتر برگزاری مناسک حج و نظارت دقیق بر امور را به ایشان یادآور شد و تاکید بر مفاد تواقنامه بین ایران و عربستان در مورد حج را بسیار مهم و ضروری برشمرد.

وی نظارت بر اعمال و مناسک حجاج توسط عوامل روحانیان کاروانها، به خصوص تاکید بر تاخیر رمی جمرات در روز عید قربان را خواستار شد و گفت: این عمل موجبات حوادث تلخ سالهای گذشته شده است.

آیت الله سبحانی همچنین ضمن ابراز خرسندی از انتخاب حجت الاسلام نواب به سمت نماینده رهبری در سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در برخی روایت های اسلامی استفاده می شود که بعضی از افراد حتی درآمد چند ساله خود را پس انداز می کردند تا به سفر حج نائل شوند، این فریضه ای است که شاید در طول عمر هر مسلمان یکبار نصیب او شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9376