بازار کهنه قم به بازارچه صنایع‌دستی تبدیل می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم از تبدیل بازار کهنه این شهر به بازارچه صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به نگرانی‌های موجود در زمینه بازار کهنه قم افزود: برنامه ریزی برای ساماندهی و حفظ پهنه تاریخی بازار کهنه در دستور کار شورای اسلامی شهر قم قرار گرفته است.
وی مهم‌ترین مشکلات بازار کهنه را مورد توجه قرار داد و گفت: عبور و مرور وسایل نقلیه در محدوده این بازار، احتمال آتش‌سوزی در انبارهای آن و همچنین ناامنی به دلیل متروکه و تاریک بودن این بازار از مسائلی بوده که ساماندهی آن را ضروری کرده است.
وی اضافه کرد: جلسات مستمری با کسبه و فعالان اقتصادی بازار کهنه برگزار و موافقت آن‌ها برای ساماندهی و تبدیل آن به بازارچه صنایع‌دستی گرفته‌شده است.
سبحانی ثابت گفت: همچنین برای حفظ سازه تاریخی بازار و رونق صنعت گردشگری و رونق کسب‌وکار نیز تعاملات مناسبی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در بودجه سالجاری شهرداری قم ردیف بودجه مشخصی برای کف سازی بازار کهنه توسط شهرداری قم پیش بینی شده و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز امر جداره سازی و مرمت سقف این اثر تاریخی را انجام خواهد داد.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت و وسایل نقلیه در بازار کهنه تمام ورودی آن‌ها آن مسدود و اقدام‌های لازم برای روشنایی و افزایش ایمنی آن آغازشده است.
سبحانی ثابت گفت: سازمان زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) در یک بازده زمانی ۲ ماهه، کف سازی بازار کهنه را بر مبنای طرح و معماری هماهنگ با بافت تاریخی آن انجام می‌دهد.
عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اگر این بازار متروکه تبدیل به بازارچه صنایع‌دستی و فروش محصولات و سوغات سنتی شود با حفظ زیبایی رونق کسب‌وکار به جذب بیشتر گردشگران نیز کمک شایانی خواهد کرد.


انتهای پیام/
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/10074
اخبار مرتبط

نظرات شما