نعمتی: دولت باید دندان طمع برخی مدیران نسبت به بنگاه‌های اقتصادی را بکشد

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی در بحث واگذاری شرکت‌های دولتی باید کار پیشگیری برای مقابله با فساد را انجام دهند، گفت:‌ دولت باید دندان طمع برخی مدیران نسبت به بنگاه‌های اقتصادی را بکشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با انتقاد از روند خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی گفت: متأسفانه مجموعه مدیریتی کشور نتوانسته در قبال این موضوع عملکرد خوبی داشته باشد و دولت باید دندان طمع‌هایی که بعضی از مدیران دولتی به بنگاه‌های اقتصادی دارند را بکشد.

وی افزود: همه دولت‌ها با شعار خصوصی‌سازی می‌آیند اما عملاً می‌بینیم که هیچ اتفاقی نمی‌افتد من فکر می‌کنم که عملاً بخش خصوصی هم مقهور بخش دولتی شده و هم بازنده شده چرا که در همه عرصه‌هایی که بخش خصوصی می‌خواهد رقابت کند عملاً رقابت‌پذیری وجود ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر باید به گونه‌ای رفتار شود که به بخش خصوصی حرمت گذاشته شود. امروز در جامعه با کمال شرمندگی بخش خصوصی با عنوان انسان‌های فئودالی مطرح می‌شوند که این به خصوصی‌سازی کمک نمی‌کند و ما باید فضا را فراهم کنیم و دستگاه‌های نظارتی به گونه‌ای عمل کنند فضا برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آرام‌تر باشد.

نعمتی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید به بخش خصوصی که قصد فعالیت دارند کمک کنند. امروز یکی از گرفتاری‌های بخش خصوصی نظام بانکی ما است که عملاً پول بسیار گران‌قیمتی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهند و بخش خصوصی توان بازپرداخت آن را ندارد.

وی افزود: بخشی از توان بخش خصوصی برای رقابت با بخش دولتی صرف می‌شود، بخشی را بانک‌ها می‌گیرند و بخشی هم توسط بخش نظارتی گرفته می‌شود و در نتیجه بخش خصوصی توانمندی لازم را برای فعالیت ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به مفاسدی که در روند واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی صورت می‌گیرد در پایان گفت: در بحث جلوگیری از مفاسد در این واگذاری‌ها دستگاه‌های نظارتی باید کار پیشگیری را انجام دهند و دستگاه‌های مختلف نظارتی قبل از واگذاری یک شرکت دولتی به بخش خصوصی باید اهلیت شخص خریدار را مورد بررسی قرار دهند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/10253
اخبار مرتبط

نظرات شما