فرمانده انتظامی استان قم:

آمار کلاهبرداران اینترنتی روزبه‌روز افزایش می‌یابد / برخورد با صنوف متخلف با جدیت دنبال می‌شود

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به افزایش جرائم سایبری در کشور، گفت: آمار کلاهبرداران اینترنتی روزبه‌روز افزایش می‌یابد و باید در این زمینه فکر اساسی صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی در 3 ماهه اخیر اظهار داشت: با برنامه‌های اجراشده در ماه‌های اخیر به نقطه مطلوبی از امنیت اخلاقی و اجتماعی در استان رسیده‌ایم.

وی به آمارهای 3 ماهه اخیر در حوزه انتظامی اشاره کرد و ابراز داشت: درزمینهٔ جرائم سایبری با 260 کشف نسبت به سال گذشته شاهد رشد خوبی هستیم و قطعاً این روند ادامه خواهد داشت.

آقاخانی افزود: درزمینهٔ قتل در 3 ماهه جاری شاهد 6 قتل در استان داشتیم که با پیگیری‌های پلیس قم با دستگیری مجرمین پرونده‌ها مختومه شده است.

وی ادامه داد: درمجموع سرقت‌ها با کاهش 9 درصدی روبرو بودیم که قطعاً اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی در این زمینه تأثیرگذار بوده است.

فرمانده انتظامی استان قم ابراز داشت: در خودکشی نیز با کاهش روبرو بودیم علاوه بر این در نزاع‌های دسته‌جمعی نیز با 44 درصد کاهش روبرو هستیم.

وی بیان داشت: در کشف سرقت‌ها با 55 درصد افزایش روبرو بوده‌ایم که باید این رویه باقدرت تمام ادامه پیدا کند.

سردار آقاخانی افزود: در جرائم امنیتی و خشن نسبت به سال گذشته به‌غیر از چند مورد با کاهش قابل چشمگیری مواجه بوده ایم.

وی بابیان این‌که در زمینه‌ای جرائم سایبری بیشترین افزایش هستیم، گفت: در سال‌های اخیر کلاهبرداری ها به سمت فضای مجازی رفته است و در فضای واقعی شاهد کاهش کلاهبرداری ها بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قم تأکید کرد: باید بافرهنگ سازی و آموزش‌های لازم زمینه را برای افزایش آگاهی مردم در این حوزه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: درزمینهٔ مواد مخدر نیز نسبت به 3 ماهه اول سال 98، 41 درصد افزایش داشتیم.

سردار آقاخانی تصریح کرد: تصادفات فوتی هم استان آمار خوبی ندارد که باید برای این مهم فکر اساسی صورت بگیرد تا شاهد جان باختن هم‌وطنان عزیزمان در جاده‌ها نباشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های به طرح ناظر یک اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح برای مقابله با کشف حجاب در خودروها در ماه‌های اخیر اجرایی شده است و در گام اول توسط 1500 نفر که دارای کد هستند، صورت می‌گیرد.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: در این زمینه پیامک‌هایی به رانندگان مختلف داده می‌شود تا به نزدیک‌ترین مرکز پلیس امنیت مراجعه کنند در گام اول اخطار داده می‌شود و در مراحل بعدی افراد متخلف به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: برخورد با صنوف متخلف اقدام دیگری است که در دستور کار پلیس قرار دارد برخی از صنوف پروانه فعالیت ندارند و علاوه بر آن برخی از این‌ها قوانین صنوف را رعایت نمی‌کنند که باید برخورد مقتضی در این زمینه صورت بگیرد.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/10349
اخبار مرتبط

نظرات شما