ادعاهای عجیب و غریب در بیانیه کاخ سفید درباره ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

بیانیه جدید دولت آمریکا در واکنش به اقدام اخیر ایران در کاهش تعهدات برجامی خود که شب گذشته (دوشنبه) در وبسایت کاخ سفید منتشر شد، واکنش‌های تمسخرآمیز زیادی را در رسانه‌ها به دنبال داشته است.

در بخشی از این بیانیه که جان هادسون خبرنگار واشنگتن‌پست در صفحه توئیتر خود آن را "عجیب و غریب" توصیف کرده، آمده است: «تردیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایران حتی پیش از انعقاد برجام نیز مفاد آن را نقض می‌کرده است!»

جملات عجیب و غریب در بیانیه کاخ سفید

کاخ سفید در ابتدای این بیانیه نوشته است: حکومت ایران امروز در جهت افزایش غنی‌سازی اورانیوم خود اقدام کرد. اجازه دادن به ایران برای غنی‌سازی اورانیوم در هر سطحی اشتباهی است که در توافق هسته‌ای (برجام) رخ داد.

این بیانیه سپس می‌افزاید: «تردیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه حتی پیش از موجودیت یافتن این توافقنامه نیز ایران مفاد آن را نقض می‌کرده است! ما باید استاندارد دیرینه منع اشاعه را با تاکید بر ممنوعیت هرگونه غنی‌سازی برای ایران احیاء کنیم. ایالات متحده و متحدانش هرگز به ایران اجازه نخواهند داد تا تسلیحات هسته‌ای بسازد. فشار حداکثری بر ایران ادامه خواهد داشت تا اینکه مقامات آن، مسیر اقدامات خود را تغییر دهند. حکومت ایران باید به جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و رفتار شرورانه (!) خود پایان بدهد!»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این ادعای عجیب که "ایران حتی پیش از برجام نیز مفاد آن را نقض می‌کرده"، در توئیتر خود در تمسخر این ادعا نوشت: «جدا؟!»

از سوی دیگر، اظهارات کاخ سفید مبنی بر اینکه ایران در هیچ سطحی نباید اجازه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد نیز با واکنش‌هایی در محافل سیاسی آمریکا مواجه شده است. 

کالین کال، مشاور جو بایدن (معاون اوباما و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا) در واکنش به بیانیه کاخ سفید در این خصوص گفت: بیانیه کاخ سفید نه تنها غیرمنطقی است بلکه تاکیدی بر زیاده‌خواهی آن است؛ هیچ کارشناسی اعتقاد ندارد که ایران با صفر شدن غنی‌سازی خود موافقت می‌کند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/10373
اخبار مرتبط

نظرات شما