معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم:

پروژه منوریل به دلایل حقوقی متوقف است/پروژه فرودگاه بزودی از بن بست خارج خواهد شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به احداث پارکینگ طبقاتی در ضلع شرقی حرم مطهر، گفت: پروژه منوریل به دلایل مسائل حقوقی فعلا متوقف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن بهشتی در نشست خبری ظهر امروز که به مناسبت دهه کرامت در استانداری برگزار شد با اشاره به ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، ابراز داشت: به زودی ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) مدل میدان حضرت امام خواهد شد و به زودی قرارداد آن بسته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در ضلع شرقی حرم مطهر  هم پارکینگ طبقاتی ایجاد خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به مسئله منوریل ، گفت: منوریل قم به دلیل مسائل حقوق فعلا متوقف است اما در جلسه اخیر رسیدگی به این پروژه که با حضور علی لاریجانی برگزار شد تصمیم گرفته شد تا از اعتبارات ملی برای اتمام این پروژه هزینه شود.
وی بیان داشت:پروژه منوریل پروژه ای خاص است که بدون مطالعات اولیه شروع به کار شده است به همین دلیل با چالش های مختلفی روبرو است.
بهشتی افزود: برخی ها اعلام می کنند که تغییر کاربری در این پروژه رخ دهد که امکان پذیر نیست چرا که با توجه به هزینه های انجام گرفته باید به نتیجه ختم شود.
وی بیان داشت: اتمام این 4.7 کیلومتر اعتبارات بسیاری را می طلبد که به دلیل ملی بودن این پروژه از دولت انتظار است با منابع ملی این پروژه را به اتمام برساند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم در ادامه با اشاره به فرودگاه قم، افزود: در پروژه فرودگاه باید بحث گردشگری را از آن جدا می کردیم که سرمایه گذاران داخلی و خارجی هم با این مسئله موافق بودند.
وی اضافه کرد: پروژه فرودگاه در قم مانند پروژه منوریل است علاوه بر اینکه این پروژه جز ضرورت ها در استان می باشد ولی روی پایه دیگر فرودگاه های کشور شروع نشده و جلو نرفته است.
بهشتی افزود:به زودی فرودگاه از بن بست خارج خواهد شد و با یک سرمایه گذار جدید قراردادخواهیم بست که البته در این بین حق و حقوق مردم هم در نظر گرفت شده است .
وی با اشاره به بارش های اخیر باران، خاطرنشان کرد: با وجود افزایش باران های الهی امسال 45 میلیون متر مکعب حق آب برای زمین های پایین دست در نظر گرفته شده است که 40 میلیون متر مکعب سهم محیط زیست و مابقی هم سهم کشاورزان است.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/10428
اخبار مرتبط

نظرات شما