آیت الله توکل:

عاقبت به خیری با حضور در خط ولایت است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تمام اعمال ما با ولایت پذیری تکمیل می شود، گفت: عاقبت به خیری با حضور در خط ولایت است.

 آیت الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به دهه کرامت، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) دو عنوان دارند که یکی عنوان عربی می باشد و دیگری هم دختر امام ، خواهر و عمه امام می باشند که این مسئله فی نفسه خود یک امر بسیار مهم و خوب می باشد.

وی ادامه داد: در خصوص شخصیت و عزت حضرت معصومه(س) در روایات بسیار گفته شده است و خداوند به او عزتی داده است که در این عزتی که خداوند به او داد آن‌چنان این حضرت مقام بالایی دارد که افرادی که خود در اسلام جزء ارکان هستند از مراجع هستند و ستون دین می باشند برای نزول برکت و رفع مشکلات از این بی بی دوعالم در خواست می کنند.

عضو خبرگان رهبری حضرت معصومه(س) از مراجع بزرگ اسلام هستند، گفت: و این افراد وقتی در کنار حضرت معصومه(س) قرار می گیرند گویی بچه ای در کنار مادر قرار دارد و از او درخواست محبت می کنند که این مسئله بزرگی و عظمت این بانو را می رساند.

وی در ادامه با اشاره به ولایت پذیری این بانوی بزرگ عنوان داشت: هرچه علم انسان بالاتر برود به واقعیت های عالم بیشتر اشراف پیدا می کند؛ حضرت فاطمه معصومه(س) از نظر علمی شخصیت بسیار بالایی داشتند که این مسئله را می تواند در روایاتی که نقل شده است و افراد از قم برای پرسیدن سؤالات از پدر ایشان رفتند که امام در منزل حضور نداشتند و حضرت فاطمه معصومه(س) پاسخ سؤالات آن‌ها را دادند.

آیت الله توکل با اشاره به اینکه امام هفتم در شان حضرت معصومه(س) فرمودند که پدرش فدای او، گفت:این بانو وقتی به سمت خراسان می رود برای دیدن امام؛ یکی از دیدهای ظاهری این است که امام رضا(ع) برادر او هستند اما این بانو از این قیدهایی که ما داریم فارغ هستند ؛ ما افراد را دوست داریم چون برادر ، پدر، مادر، خواهر و... ما هستند و این مسائل برای ما ملاک است؛ حضرت معصومه(س) این ملاک‌ها را ندارد.

وی اضافه کرد: این مسیر طولانی را می روند تا با امام زمان خود ملاقاتی داشته باشند که در بین راه آن مأمورین خلیفه وقت آن جنایت را انجام دادند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه تمام اعمال ما با ولایت پذیری تکمیل می شود ، خاطرنشان کرد: ولایت مسئله ای است که موجب قبولی تمام اعمال ما در نزد خداوندمتعال می باشد و اگر این گونه نباید عمل ما قبول درگاه حق نخواهد شد.

وی ابراز داشت: باید در خط ولایت باشیم تا اعمال ما قبول شود که اگر در این خط بمانیم و به مسیر ادامه دهیم حتماً بهشتی خواهیم شد.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/10636
اخبار مرتبط

نظرات شما