آئین افتتاح دوشنبه شب برگزار شد؛

بهره‌برداری و آغاز به‌کار 222 پروژه شهری با اعتبار4600میلیارد ریال

شب گذشته آئین افتتاح 222 پروژه عمرانی، خدماتی،ترافیکی، فرهنگی و فضای سبز شهرداری قم با اعتبار 4600 میلیارد ریال در مسجد علی اصغر(ع) با حضور مسئولین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 222 پروژه عمرانی، خدماتی،ترافیکی، فرهنگی و فضای سبز شهرداری دوشنبه شب با حضور جمعی از مسؤولان ملی و استانی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه علمیه های کشور در مسجد حضرت علی‌اصغر(ع) واقع در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

همچنین در این مراسم مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، معاونان و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری قم، محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی حضور داشتند.

آیت الله اعرافی:همه باید برای رفع مفاسد در کنار یکدیگر قرار گیرند

آیت الله اعرافی که سخنران اصلی این مراسم بود با اشاره به این دستاوردها گوشه‌ای از خدمات خادمان مردم است که جای تقدیر و تشکر دارد، اظهار داشت: شهری همانند قم با این همه نشانه‌های درخشان در طول تاریخ کم پیدا می‌شود؛ آن‌گاه که معارف دینی اسلام به عالم عرضه شد قمی‌ها از خط پیامبر و معارف دینی استقبال کردند، زمانی که جوانان و مردم قم از این پیام جدید استقبال کردند قم به نگین درخشان عالم اسلام و قطب و پایگاه معارف اسلامی در ایران و جهان تبدیل شد.
وی ادامه داد: قم فراز و فرودهای بسیاری داشته و روزگارهای سختی را تجربه کرده اما همیشه استوار و با قدی برافراشته مسیر علم، اخلاق، ایمان و ادب را طی کرده است، حتی قبل از آنکه حضرت فاطمه معصومه(س) به قم بیایند و در این مکان دفن شوند قم ارزشمند بود اما با قبر نورانی آن حضرت و شکل گرفتن حوزه علمیه قم، شاهد دنیای جدیدی در این شهر بودیم.
اعرافی راز عظمت و شکوه قم را حضرت فاطمه معصومه(س)، حوزه علمیه و مردم شریف قم دانست و مطرح کرد: این مردم همراه اسلام و نهضت‌های بزرگ بودند و در عصر انقلاب اسلامی نیز این مدال افتخار بر شانه‌های این مردم نصب شد که آن‌ها اصحاب صاحب‌الزمان(عج) و پیشگام معارف الهی شده‌اند.
وی ادامه داد: قم به خصوص در دهه‌های اخیر منطقه نیروگاه نقش مهمی در عرصه‌های انقلابی داشته است و بنده افتخار دارم که در این منطقه زندگی می‌کردم و این منطقه را پیشگام ارزش‌های انقلابی می‌دانیم و خدمت سایر سازمان‌ها و نهادها به این منطقه و دیگر مناطق قم بالاترین خدمت است هر چند همه مناطق باید عادلانه ترقی کنند و ما به همه مردم در حاشیه و متن شهر باید توجه داشته باشیم به ویژه مناطقی که پر جمعیت است و شور انقلابی و اسلامی دارد.
وی اضافه کرد: زمانی یک شهر پیشرو خواهد بود که همه مردم در مقابل شهر، خود را مسئول بدانند؛ شهروندان شهر اسلامی به دنبال دلسوزی برای یکدیگر هستند و برای پروژه‌ها و طرح‌ها مشارکت خواهند کرد و اگر این همبستگی، تعاون و همدلی در شهری نباشد شاهد پیشرفت آن نخواهیم بود و به لطف خداوند متعال گام‌های بزرگی در این زمینه در قم برداشته شده است.
اعرافی با بیان اینکه قم مظهر یک شهر انقلابی، ایمانی و صاحب سرمایه‌های بزرگ شهیدان، علما و بزرگان است، اظهار کرد: همه باید برای رفع مفاسد در کنار یکدیگر قرار گیرند؛ حوزه علمیه نیز جز خدمت به مردم به هیچ چیز دیگری فکر کند و در همه مسائل باید به مصالح مردم توجه داشته باشد.

معاون شهردار:پروژه جمهوری یکی از مهمترین پروژه های قم است

 از طرفی در ادامه این برنامه علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به اینکه 222 پروژه در نقاط مختلف شهر قم افتتاح می‌شود، اظهار کرد: امروز شاهد آغاز به‌کار عملیات اجرایی پروژه‌های تونل جمهوری در امتداد پل جمهوری و تقاطع جعفریه با کمربندی امام علی(ع) در منطقه دو شهری قم هستیم.
وی اضافه کرد: پروژه زیرگذر علامه طباطبایی نیز به موازات محور جمهوری و با تعریض پل و اتصال حاشیه ریل به راه‌آهن تکمیل شده و مناطق دو، سه و 6 را به یکدیگر متصل کرده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: بالغ بر 460 میلیارد تومان پروژه قابل بهره‌برداری و در دست اجرا داریم که 100 میلیارد تومان این مبلغ به پروژه جمهوری اختصاص دارد به همین علت می‌توان از پروژه جمهوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر قم نام ببریم که در بخش محرومیت‌زدایی و توسعه شهر قم دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: پروژه جمهوری از میدان امام حسین(ع) به صورت همسطح وارد مسیری می‌شود که علاوه بر اینکه دسترسی همسطح را حفظ خواهد کرد در زیرگذر نیز اتصال‌های مورد نظر را به دنبال خواهد داشت، این پروژه یک کیلومتر مسیر است که به صورت تونل همانند تونل غدیر اجرا می‌شود.

از 222 پروژه عمرانی، خدماتی،ترافیکی، فرهنگی و فضای سبز شهرداری ؛ 88 پروژه به سازمان‌های شهرداری و 134 پروژه نیز به مناطق هشت‌گانه قم اختصاص دارد.
در این 222 پروژه که دیشب آئین افتتاح و بهربرداری و آغاز کار آنها برگزار شد پنج پروژه عمرانی در سازمان پسماند ، 39 پروژه شامل بوستان‌ها و پارک جنگلی در سازمان فضای سبز و پارک‌ها ، 20 پروژه در سازمان زیباسازی ، 10 پروژه در سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر و سه پروژه در سازمان فرهنگی ورزشی و در حوزه حمل و نقل نیز توسعه آی‌تی و دوربین‌های شهری را به‌عنوان یک پروژه جامع دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/160
گالری عکس
http://qomefarda.ir/10667
اخبار مرتبط

نظرات شما