نصیری: بصیرت دانشجویان مانع فعالیت جریان فتنه در دانشگاه تهران شد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بصیرت بی‌بدیل و جانانه دانشجویان حزب‌اللهی موجب شد جریان فتنه تا سال گذشته نتواند هیچ فعالیتی در دانشگاه تهران انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه جشنواره سراسری «روایت فتنه» گفت: این جشنواره به قالب و موضوع مهمی پرداخته است که مقام معظم رهبری نیز تأکید فراوانی در این راستا دارند.

وی افزود: پس از سرنگونی رژیم پهلوی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ نخستین فتنه در جمهوری اسلامی در اوایل دهه 60 از سوی سید کاظم شریعتمداری اتفاق افتاد. در دهه 60 چندین فتنه شکل گرفت و در دهه هفتاد نیز روزنامه‌های زنجیره‌ای و قضایای ۱۸ تیر در رأس اتفاق های زنجیره‌ای بودند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فتنه‌ای که جمهوری اسلامی را تا گردنه‌های خطر سوق داد و جریان‌هایی علیه نظام و دین اسلام شکل گرفت، مسائل پیرامون پس از انتخابات سال ۸۸ بود.

نصیری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که انتخابات در آن به دست مردم انجام می‌گیرد و آقایان قبلی و حامی جریان فتنه با همین ساز و کار به ریاست جمهوری رسیده بودند. قوانین انتخابات در جمهوری اسلامی به دست بعضی از همین دوستانی تصویب شده است که خود مقطعی در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در بحبوحه قضایای بعد از انتخابات نیز مدارک ادعای تقلب را از نامزدهای معترض مطالبه کردند که ادعاهای این نامزدها بی‌اساس بود. مقام معظم رهبری حتی دلسوزانه دستور دادند شماری از صندوق‌های انتخابات بازشماری شود اما هیچ یک از معترضان جریان فتنه حاضر به پاسخگویی نبودند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: دانشگاه‌ها همواره در فعالیت‌های سیاسی کشور نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند. جریان‌های حزب‌اللهی و مردمی مقابله و ایستادگی جانانه‌ای در مقابل فتنه و فتنه‌گران نشان دادند. پیروز فتنه ۸۸ دانشجویان و بسیجیان دانشگاه‌ها بودند، هرچند که استادان دانشگاه بهتر از این هم می‌توانستند عمل کنند.

نصیری اذعان کرد: بصیرت بی‌بدیل و جانانه دانشجویان حزب‌اللهی موجب شد جریان فتنه تا سال گذشته نتواند هیچ فعالیتی در دانشگاه تهران انجام دهد. عاشورای ۸۸ یکی دیگر از نقاطی بود که جریان فتنه قصد ضربه به نظام را داشت اما موفق نشد.

وی خاطرنشان کرد: جریان فتنه ادعای خط امامی بودن داشت اما با پاره کردن نقوش امام خمینی (ره) و پرچم‌های امام حسین (ع) علیه خط انقلاب عمل می‌کرد. دانشگاهیان باید قضایای فتنه ۸۸ را روایت کنند. همچنین ضرورت دارد دانشگاه به‌عنوان یک مرکز قدرت نرم، آینده‌نگری کند و برای مقابله با فتنه‌های احتمالی آینده کار علمی و پژوهشی انجام دهد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/10992
اخبار مرتبط

نظرات شما