دانشگاه آزاد، تبدیل به یک قطب علمی می شود

روزنامه فرهیختگان،ارگان دانشگاه آزاد نوشت:دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپرده است تا هریک از استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به یک قطب علمی شوند و دانشجویان‌شان پس از فارغ‌التحصیلی شغلی متناسب با رشته خود داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   این ماموریتی است که برای واحد ملایر نیز ماموریت مبل و منبت در نظر گرفته شده، چراکه ملایر پایتخت مبل و منبت ایران است. صنعت مبل‌سازی در خون اهالی این شهر آنچنان ریشه دوانده که ملایر را به شهر ملی مبل و منبت در ایران مشهور کرده است.

بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی هم واحد دانشگاهی خود را در ملایر در همین صنعت مامور کرده تا هم شاغلان در این صنعت، به این واحد دانشگاهی آمده و تحصیلات آکادمیک مرتبط با این صنعت را کسب کنند و هم دانشجویانی را در این زمینه تربیت کند که بتواند صنعت مبل و منبت را احیا کند. دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم دارد همان‌طور که تولیدکنندگان مبل براساس نیاز بازار مبل می‌سازند، دانشگاه هم نیاز جامعه و این صنعت را شناسایی کند تا متناسب با آن در واحد ملایر و سرای نوآوری آزاد، دانشجو تربیت کند.

دیروز جلسه‌ای با حضور روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیات‌رئیسه واحد ملایر با فعالان، صاحبان صنایع و اعضای هیات‌مدیره بازار مبل و منبت ملایر برگزار شد و نیازهای منطقه‌ای در این صنعت احصا شد. به گفته فیروزآبادی سرای نوآوری مانند دانشکده است، اما از عنوان سرای نوآوری برای آن استفاده می‌شود، چراکه دانشکده‌ها موضوعی هستند، اما سراهای تخصصی، مانند مبل و منبت و فرآورده‌های انگور در ملایر که از ظرفیت‌های این شهرستان به حساب می‌آیند. در این مدل سعی می‌شود در کنار صنعتگران و هنرمندان، فضای آموزشی ایجاد شود تا دانشجویان متناسب با نیاز صنعت مهارت بیاموزند و زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند به این باور برسند که به مهارت و دانش آنها افزوده شده و می‌توانند کارآفرین باشند.

سال 96 رئیس اتحادیه درودگران، گردش مالی این صنعت را 30 هزار میلیاردتومان اعلام کرد که متاسفانه ملایر در آن سهمی نداشت و حالا دانشگاه آزاد اسلامی به کمک این شهر آمده است. فعالان این حوزه در ملایر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خواسته‌اند که رشته‌ای به‌عنوان چوب، مبل و منبت در دانشگاه ارائه شود تا در این حوزه افراد تحصیلکرده داشته باشند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11264
اخبار مرتبط

نظرات شما