گزارش مقایسه‌ای عملکرد روحانی و وزرا در مرداد باید ارائه شود

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: طبق قانون رئیس جمهور و وزرا باید به مجلس آمده و گزارشی نموداری و مقایسه‌ای به نمایندگان ارائه کرده و نمایندگان در باره این رای خواهند داد که قانع شده‌اند یا خیر.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا صباغیان بافقی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: مردادماه هر سال طبق قانونی که سال گذشته مجلس آن را مصوب کرد و هم‌اکنون در زمره آیین‌نامه داخلی مجلس به حساب می‌آید.

وی افزود: طبق ماده 235، 236، 237 و 238 آیین نامه داخلی مجلس همه ساله رئیس جمهور و وزرا باید در مردادماه هر سال به مجلس آمده و گزارش عملکرد بدهند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این گزارش نباید گزارشی توصیفی و تحلیلی باشد بلکه باید براساس گزارش نموداری و مقایسه‌ای باشد. برای مثال در سال گذشته میزان بیکاری در کشورمان چه مقدار بوده و در حال حاضر چقدر است و قرار است در سال بعد این میزان به چه سطحی برسد.

صباغیان گفت: باید دولت و رئیس جمهور آماری نموداری و مقایسه‌ای در مردادماه هر سال به مجلس ارائه دهند و بعد از ارائه این گزارش رأی‌گیری خواهد شد که نمایندگان مجلس از توضیحات ارائه شده قانع شدند یا نه؟ از عملکرد دولت رضایت دارند یا نه؟

وی افزود: رئیس جمهور هم براساس این مصوبه مجلس باید به پارلمان آمده و گزارش نموداری و مقایسه‌ای درباره عملکردش به نمایندگان مجلس ارائه کند البته تنها گزارش رئیس جمهور با وزرا آن است که در مورد اظهارات وی رأی‌گیری صورت نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی برای اولین‌بار است که اجرایی خواهد شد ضمن اینکه چنین سطح نظارتی هم تاکنون وجود نداشته که باید برهمین اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وظایف خود عمل کنند.

صباغیان با بیان اینکه در روزهای گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به این مصوبه مجلس آن را رد کرده و گفته است که دولت چنین چیزی را قبول ندارد و مخالف این موضوع هستیم. این در حالی است که این موضوع در زمره قانون بوده و همگان به قانون و اجرای آن مقید باشند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11441
کلیدواژه: گزارش روحانی وزرا
اخبار مرتبط

نظرات شما