سخت‌ترین روزهای ریاست‌جمهوری‌ ترامپ از زبان خودش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روزهایی که در آن‎‌ها تیراندازی در مدارس این کشور رخ داده را سخت‌ترین روزهای خود از زمان ورود به کاخ سفید توصیف کرد.

ترامپ در مصاحبه با شبکه سی-اسپن گفت: ما روزهای [سخت] زیادی داشتیم. زمانیکه حادثه تیراندازی در مدارس را داریم. (این حوادث) به طرز وحشتناکی مرا عصبانی می‌کند. این واقعا مرا عصبانی می‌کند.

او با وجود حمایت‌های علنی گسترده از انجمن ملی سلاح آمریکا در ادامه افزود: این (اتفاق) هر کسی را متاسف می‌کند. شما می‌پرسید چگونه ممکن است چنین اتفاقی بیفتد؟ چگونه ممکن است شاهد کشته شدن کودکان بی‌گناه باشید. این همان چیزی است که هرگز نمی توان غم آن را به فراموشی سپرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت واکنش او به تیراندازی در مدارس این بوده که به دنبال راه حلی برای آن باشد. او گفت دیدگاه‌های متفاوتی درباره بهترین راه جلوگیری از این نوع تیراندازی وجود دارد. او به واکنش دولتش در حادثه کشتار ماه فوریه ۲۰۱۸ در مدرسه‌ای در پارکلند پرداخت. ترامپ گفت نشستی با بازماندگان و خانواده‌های قربانیان این حادثه داشت؛ حادثه‌ای که به کشته شدن ۱۷ نفر انجامید.

ترامپ در حالی در این مصاحبه از تیراندازی در مدارس آمریکا ابراز تاسف و ناراحتی می‌کند که خود از حامیان سرسخت قانون آزادی حمل سلاح در این کشور به شمار می‌رود و از زمان ورود به کاخ سفید بارها از اقدامات کنگره برای محدود کردن این قانون ممانعت کرده است.

تحلیلگران معتقدند تیراندازی در مدارس آمریکا در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است. شبکه خبری سی ان ان هفته گذشته گزارش داد در سال ۲۰۱۹ تا به امروز ۲۲ مورد تیراندازی در مدارس این کشور رخ داده که حداقل یک کشته بجز ضارب برجای گذاشته است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11574
اخبار مرتبط

نظرات شما