رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نبود شفافیت یکی از دلایل آشفتگی اقتصادی کشور و فساد است/ پالس‌های مثبت عربستان برای بهبود روابط با ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پالس‌های مثبت عربستان برای بهبود روابط با ایران ، گفت: احساس فساد بسیار بیشتر از فساد موجود است هر چند میزان کم فساد هم در جمهوری اسلامی زیاد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: رسالت خبرنگاری اقتضا می کند که واقعیات منعکس شود و یک خبرنگار منافع ملی، حیثیت افراد و رضایت خدا را باید در نظر بگیرد و مسائلی که باعث فتنه و آسیب در کشور می شود را منعکس نکند و بر خلاف آینه که به دور از مصلحت اندیشی زشت و زیبا را نشان می دهد، خبرنگار باید صلاح کشور را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: کار خبرنگاری در ردیف مشاغل سخت بوده و قشر خبرنگار در پیروزی انقلاب و انعکاس اخبار جنگ در جامعه خوش درخشیدند، پس از جنگ نیز خبرنگاران خط مقدم جبهه اطلاع رسانی بوده اند و امروز در شرایطی که در مقابل نظام سلطه قرار داریم، رسالت خبرنگاری بسیار سنگین است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مشکلات و مسائل صنف خبرنگاران را مورد تأکید قرار داد و گفت: از سوی این صنف پیشنهاداتی داده شود تا به‌عنوان مصوبه قانونی در مجلس آن را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در دنیا مهم ترین جایگاه در مجلس بعد از ریاست پارلمان کمیسیون امنیت ملی است، مطرح کرد: جایگاه این کمیسیون در دنیا ویژه بوده و در برخی از جایگاه هایی که دستگاه دیپلماسی کشور محدودیت هایی دارد، این کمیسیون از آزادی عمل بیشتری برخوردار است و من باید در این جایگاه در چارچوب خطوط قرمز نظام و منافع ملی و مردم حرکت کنم.

ذوالنور در ادامه با اشاره به دیدار خود با سفیر انگلیس ابراز کرد: سفیر انگلستان اولین سفیری بود که بعد از انتصاب اینجانب به ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس از بنده درخواست ملاقات کرد، در ابتدا گفته شد که دیدار رسانه‌ای نشود، مسئولان گفتند که این پروتکل بوده و اگر آن‌ها می‌خواهند رسانه‌ای نشود نباید این کار را انجام داد، ما هم قبول کردیم که رسانه‌ای نشود اما دو ساعت بعد دیدار رسانه‌ای شده بود.

کوتاهی وزارت خارجه در انتقال پیام سفیر انگلستان
وی افزود: سفیر خواسته بود که محتوا و جزئیات سفر رسانه‌ای نشود اما کلیات دیدار رسانه‌ای بشود، این اطلاع‌رسانی را وزارت امور خارجه انجام نداده بود و عکس
گرفته‌شده غافلگیرانه بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توقیف کشتی ها، برجام، مسئله هسته ای و توان موشکی موضوعاتی بود که در دیدار سفیر انگلیس مطرح شد؛ در این دیدار عکس هایی منتشر شد که عده ای به ما نقد کردند، اما زبان بدن بنده نشان دهنده این بود که از موضع اقتدار ملت ایران با سفیر انگلیس صحبت کردیم.

وی در بخش از سخنان خود افزود: اگر بنده نرفتم روبانی را قیچی کنم و مکانی را کلنگ‌زنی کنم اعتقاد دارم که فرد دیگری این کار را انجام می‌دهد یا در نهایت بدون روبان آن پروژه را افتتاح می‌کنند اما کارهای دیگری روی زمین مانده که بنده باید برای آن برنامه‌ریزی کنم، هر چند برخی می‌گویند شاید شما در دوره آینده با این روال رأی نیاورید اما اعتقاد دارم که وقت محدود است و باید از وقت خود برای رفع مشکلات مردم استفاده کنم، برخی از نمایندگان پرتوان هستند و موفق هستند تقسیم‌کار می‌کنند به جاهای دیگر نیز می‌رسند که اگر انسان وقت داشته باشد و بتواند در غم و شادی مردم شرکت کنند کار خوبی است که محبوبیت ایجاد می‌کند و بنده آن را نفی نمی‌کنم اما توان آن را ندارم.

کمیسیون امنیت ملی مرجع اعمال فیلترینگ نیست
ذوالنوری ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برنامه خاصی برای فیلترینگ یا حذف فیلترینگ ندارد چراکه مرجع این کار نیست اما اگر مواردی امنیت کشور را تهدید کند که این امنیت ممکن است به امنیت به معنی خاص آن باشد که مقابل آن براندازی، تخریب انفجار و ترور باشد به عنوان یک اقدام نیمه سخت، یعنی مسئله امنیتی در مقابل اقدامات نیمه سخت، در هر بعدی که امنیت کشور تهدید شود کمیسیون امنیت ملی متصدی نیست بلکه باید بعد نظارتی مجلس را فعال و دستگاه‌ها را مأمور به انجام رسالت‌ها کند.

نبود شفافیت یکی از دلایل آشفتگی اقتصادی کشور و فساد است
وی با اشاره به اینکه نبود شفافیت یکی از دلایل آشفتگی اقتصادی کشور و فساد است، گفت: احساس فساد بسیار بیشتر از فساد موجود است هر چند میزان کم فساد هم در جمهوری اسلامی زیاد است، بنده از سال‌ها قبل سامانه‌ای را پیگیری کرده که امروز در نوبت طرح در مجلس شورای اسلامی است تا باید در این سامانه داشته‌های شخص رهبر معظم انقلاب تا یک فرد روستایی به ثبت برسد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سامانه یک بخش دارد که از بالا تا پایین‌ترین سطح مدیریتی کشور در آن به ثبت رسیده و برای همگان قابل نمایش است و سطح دوم که به عموم مردم اختصاص دارد و قابل دسترسی برای عموم نیست، در این سامانه اگر دارایی‌های مسئولان افزایش یاید به‌خوبی قابل مشاهده خواهد بود.

وی بیان داشت: رئیس قوه قضاییه از این طرح استقبال کرده اما در بدنه مجلس و دولت مخالف و موافق وجود دارد که امیدواریم این طرح به نتیجه برسد.

در جریان تحریم ظریف باید همه علیه دشمن موضع بگیریم
ذوالنور با اشاره به اینکه نگاه‌های مختلف سیاسی وجود دارد و این یک امر کاملا طبیعی است ولی در جاهایی که بحث منافع ملی است، همه می‌ایستند و از کشور دفاع می‌کنند، افزود: هر جریانی که منتقد دولت و وزرات امور خارجه بود، در قضیه تحریم وزیر امور خارجه اقتضا می‌کرد که همه یکپارچه علیه دشمن موضع بگیریم و از نیروهای نظام اسلامی دفاع کنیم.

دیدار ظریف با سناتورهای دموکرات از دلایل تحریم وی بود
وی اضافه کرد: در سفر اخیر وزیر امور خارجه به آمریکا، ایشان دیدارهای متعددی با سناتورهای آمریکایی که اکثرا دموکرات بودند، داشتند که یکی از دلایل تحریم ایشان نیز خشم ترامپ از ارتباط وزیر امور خارجه ایران با سناتورهای دموکرات بوده است.

پالس‌های مثبت عربستان برای بهبود روابط با ایران
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران همیشه به دنبال صلح و ثبات در منطقه بوده است و هرگاه مشکلی ایجاد شده است، از سوی ایران نبوده و ایران از تقویت ارتباط با کشورهای منطقه استقبال می‌کند؛ عربستان در مدت اخیر پالس‌های مثبتی برای بهبود روابط با ایران داده است که یک نمونه آن برخورد درست با زوار ایرانی بوده است؛ کشور امارات در این خصوص از عربستان جلوتر است و به دنبال بهبود روابط است و امیدواریم در آینده شاهد وضعیت مناسبی باشیم.

مسئولان استانی برای تکمیل مونوریل به تکاپو افتادند
ذوالنوری عنوان کرد: سرمایه گذاری برای تکمیل فرودگاه قم اعلام آمادگی کرده و بعد از اینکه ما وجود این سرمایه گذار را اعلام کردیم، تلاش و تکاپوی مسئولان استان برای تکمیل منوریل و فرودگاه افزایش یافت.

وی تاکید کرد: ما اگر منطقه گردشگری را از فرودگاه جدا کنیم، توجیه اقتصادی آن کاهش پیدا می کند لذا باید فرودگاه و ظرفیت های گردشگری استان در یک طرح مشترک دیده شود.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/11784
اخبار مرتبط

نظرات شما