شکست دولت آمریکا برای مصادره برج بنیاد علوی در نیویورک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه تجدیدنظر آمریکا حکم هیئت منصفه را که به دولت آمریکا اجازه می‌داد تا ساختمان بنیاد علوی در برج منهتن نیویورک را مصادره کند، رد کرد.

رویترز نوشت رد شدن این حکم، شکستی برای وزارت دادگستری آمریکا به شمار می‌آید که امیدوار بود با فروش این ساختمان ۳۶ طبقه در خیابان پنجم منهتن نیویورک، مبلغی حدود ۱ میلیارد دلار به دست آورد تا میان قربانیان بمب‌گذاری‌هایی که مدعی است ایران در آن دست داشته توزیع کند.

وزارت دادگستری آمریکا در اقدامی ناقض قوانین بین‌المللی می‌کوشد دارایی‌هایی که مدعی است به دولت ایران تعلق دارد را به نفع قربانیان بمب‌گذاری‌ها مصادره کند. این در حالی است که بنیاد علوی اساسا یک نهاد غیرانتفاعی و غیردولتی است و تعلق به دولت ایران ندارد.

اعضای هیئت منصفه دادگاه بدوی در ژوئن ۲۰۱۷ به این نتیجه رسیده بودند که بنیاد غیرانتفاعی علوی که ۶۰ درصد از مالکیت این ساختمان را در اختیار دارد تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه ایران در سال ۱۹۹۵ را نقض کرده است چون این بنیاد می‌دانسته که شرکت آسا که مالک ۴۰ درصد دیگر این برج است وابسته به بانک ملی ایران است که از دیدگاه آمریکا در مالکیت دولت ایران قرار دارد.

«ریچارد واسلی»‌ قاضی دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا روز جمعه به این نتیجه رسید که «کاترین فارست» قاضی دادگاه بدوی در این خصوص مرتکب اشتباه شده است. کاترین فارست مدعی شده بود که بنیاد علوی که سهامدار عمده برج منهتن است اطلاع داشته که دیگر سهامداران این برج شرکت‌های وابسته به بانک ملی بوده‌اند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11825
اخبار مرتبط

نظرات شما