وقوع 44 درصد طلاق های قم در 5 سال نخست زندگی مشترک

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم با بیان اینکه 10 درصد طلاق های ثبت شده استان مربوط به سال نخست ازدواج است گفت: 44 درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست ازدواج به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، خلیل مرادی چهارشنبه شب در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت سن ازدواج در استان قم اظهار کرد: میانگین سن ازدواج زنان و مردان در استان 22 سال و 27 سال است، بیشترین ازدواج دختران قمی در گروه سنی 15 تا 19 سال است و وقوع 31 درصد از ازدواج‌ها در قم مربوط به این گروه سنی است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار طلاق در استان قم در میان بانوان مربوط به گروه سنی 20 تا 24 سال با 21 درصد است، در میان مردان قمی هم بیشترین آمار طلاق مربوط به گروه سنی 30 تا 34 سال با 25 درصد است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم افزود: 10 درصد طلاق ثبت شده استان مربوط در سال نخست ازدواج و 44 درصد طلاق‌ها در کمتر از 5 سال از ازدواج به ثبت رسید، میانگین سن زنان و مردان استان قم در طلاق به ترتیب 30 سال و 36 سال است.

مرادی با اشاره به وضعیت ولادت در استان قم اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال جاری 6 هزار و 729 ولادت در استان داشتیم، در حالی که سال گذشته این رقم 7 هزار و 944 مورد بود و امسال هزار و 215 واقعه ولادت در استان کمتر از سال گذشته ثبت شده است.

وی ادامه داد: امسال 18 درصد کاهش در آمار ازدواج و طلاق در استان قم در چهار ماه نخست سال جاری داشتیم و در این مدت 2 هزار و 278 مورد ازدواج و 799 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری 98.27 درصد از  ولادت‌ها و 98.32 درصد از مرگ‌ها در مدت زمان مقرر قانونی ثبت شد.

مرادی با اشاره به نام‌های پرطرفدار در استان قم اظهار کرد: نام‌های فاطمه، زهرا و زینب و علی و امیر علی و محمد حسین جزو نام‌های پرطرفدار در استان است و مردم قم در نامگذاری فرزندان خود به اسای مذهبی اقبال دارند.

وی ادامه داد: در چهار ماهه نخست سال جاری 126 مورد ثبت‌اسناد برابر ماده 976 قانون مدنی در استان قم انجام شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم رشد جمعیت و افزایش ازدواج را دغدغه مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم اقداماتی را در زمینه تشویق به ازدواج و جمعیت در قم داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ایجاد کمیته‌هایی را ذیل شورای راهبردی جمعیت در استان قم با ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم ارائه دادیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11843
اخبار مرتبط

نظرات شما