عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

هجمه های دشمنان علیه جامعه مدرسین موجب تقویت و محبوبیت آن می شود/تاکید ایت الله یزدی بر انقلابی بودن حوزه و حفظ وحدت و یکپارچگی

آیت الله رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جامعه مدرسین در خصوص مشکلات معیشتی و اجتماعی مردم به مسئولین تذکر داده و می دهد، تصریح کرد: هجمه های دشمنان علیه جامعه مدرسین موجب تقویت و محبوبیت آن می شود.

آیت الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به ریشه تخریب های اخیر جریان های ضد انقلاب علیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: جامعه مدرسین تشکلی است که با نهضت امام خمینی(ره) شکل گرفت و هدف این نهاد دفاع و صیانت از مرجعیت و رهبری امام و حرکت نهضت اسلامی است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه ای به این نهاد داشت و تاریخ جامعه مدرسین نشان از نقش آفرینی مؤثر و اثر گذاری این نهاد در جریان نهضت، در جریان تحول حوزه های علمیه و در جریان پاسخگویی به نیاز های فکری و فرهنگی جامعه دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: طبیعی است که دشمنان نهادی را که این اثر گذاری را در عرصه های مختلف جامعه دارد  را مورد هجمه قرار دهند تا آن اثرگذاری را پایین تر بیاورند.

وی عنوان داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند در جامعه مدرسین شخصیت هایی حضور دارند که به لحاظ سابقه مبارزاتی، علمی و اخلاص هدفی جزء صلاح اسلام و مکتب اهلبیت(ع) و جامعه اسلامی ندارند و یک نهاد سیاسی اجتماعی که همان سیاست ما مانند دیانت ما است هست به راه خود ادامه می دهد.

جامعه مدرسین با حرکت های ایذایی دشمن از صحنه خارج نمی شود
آیت الله رجبی بااشاره به اینکه از این نوع هجمه ها علت جامعه مدرسین از گذشته وجود داشته است، گفت: جامعه مدرسین با این هجمه ها و حرکت های ایذایی از صحنه خارج نمی شود و نقش خود را از دست نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش هایی حتی درون حوزه صورت گرفت تا جایگزینی برای جامعه مدرسین ایجاد کنند اما به لطف خداوند بدنه و بافت حوزه این مسئله را پس زد و هیچ کدام نتوانستند چه از طیف های مخالف نظام و چه از طیف های بی میل به جنبه انقلابی بودن نظام و حوزه جایگاه مطلوبی را به دست آورند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه ریشه جامعه مدرسین به قدری مستحکم است که با این نوع حرکت ها از صحنه خارج نمی شود، گفت: به حمدالله با رهنمودهایی که مراجع مخصوصاً مقام معظم رهبری در جهت ارتقا جامعه مدرسین پیشنهاد داده اند و جامعه مدرسین هم آن‌ها را با جدیت پیگیری می کند.

جامعه مدرسین در خصوص مشکلات معیشتی و اجتماعی به مسئولین تذکر داده است
وی اضافه کرد: امروز جامعه مدرسینی روزآمد داریم که پا به پای تحولات در مسائل مختلف مانند مسائل اجتماعی، معیشتی، فرهنگی و دینی در صحنه حضور داشته است با تذکراتی که به مسئولین داده و با پیگیری هایی که از سوی مسئولین بخصوص در سال های اخیر نسبت به معیشت مردم و ناهنجاری های اجتماعی انجام داده و یا بیانیه هایی که صادر کرده است و  از طرفی اعضا آن به عنوان اساتید برجسته حوزه با نقش آفرینی در خود حوزه و عرصه تبلیغ ملی و بین المللی جایگاه خاص خود را حفظ کرده است.

آیت الله رجبی بااشاره به اینکه طبیعی است کسانی که این نهاد را مانعی در برابر زیاده خواهی های خود می بینند چنین تخریب هایی را انجام می دهند، گفت: امام(ره) فرمودند هر زمان دیدید دشمنان از شما تعریف کردند در خودتان شک کنید و هر زمان دیدید که دشمنان علیه شما سخن می گویند بدانید که مسیر شما مسیر درست و حقی است چون دشمن از حرکت شما ناراضی است و حرکت شما در مسیر اثرگذاری قرار دارد.

هجمه های دشمنان علیه جامعه مدرسین موجب تقویت و محبوبیت آن می شود
وی ادامه داد: بنابراین ما معتقد هستیم که این حرکت ها و هجمه ها راه بجایی نخواهد برد و موجب تقویت بیشتر جامعه مدرسین و محبوبیت جایگاه جامعه مدرسین در اقشار مختلف جامعه خواهد شد.

آیت الله یزدی یکی از محورهای جامعه هستند
عضو جامعه مدرسین در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از نقش آیت الله یزدی در مدیریت این نهاد چیست، گفت: آیت الله یزدی یکی از چهرهایی است که در آغاز نهضت امام خمینی(ره) با تمام توان در این عرصه و میدان حضور داشته است.

وی تاکیدکرد:آیت الله یزدی قبل از انقلاب در حرکت های انقلابی مردم قم و برخی شهر های اطراف یک محور و هدایتگر جدی بودند.

آیت الله رجبی تصریح کرد:  این شخصیت برجسته با تألیف آثار علمی، با حضور در صحنه های مورد نیاز نظام مانند قوه قضائیه، دادگاه انقلاب، شورای نگهبان و دیگر مسئولیت ها و در جایگاه هدایت جامعه در مسیر انقلاب به عنوان یک محور قرار داشته و دارند.

وی افزود: آیت الله یزدی بعد از رحلت آیت الله مشکینی در رأس جامعه مدرسین به عنوان رئیس قرار گرفتند و نقش ایفا می کنند.

تاکید آیت الله یزدی بر انقلابی بودن جامعه و نظام
این استاد حوزه ادامه داد: آیت الله یزدی نسبت به جامعه مدرسین دلسوزی های فراوانی دارند ، تاکید بر فعال تر بودن و پرنشاط تر بودن جامعه مدرسین دارند، دعوت به وحدت و یکپارچگی می کنند.

وی ابراز داشت: آیت الله یزدی همیشه تاکید بر حفظ انقلابی بودن حوزه ، جامعه ، روحانیت و نظام داشته اند و با توجه به  سن بالایی که دارند اما در تمام جلسات جامعه حضور دارند و رهنمود می دهند.

گفتگو از حسین حیدری
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11925
اخبار مرتبط

نظرات شما